تعریف شیر برقی

تعریف شیر برقی چیست

در صنعت از تجهیزات و ابزارآلات بسیاری استفاده می شود که هر یک از آن ها نقشی در صنعت دارند و برای تعمیر ، تعویض و یا نصب مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله تجهیزاتی که در صنعت به کار ی رود ، شیر برقی ها می باشند که به عنوان کنترل کننده ها در بسیاری از سیستم های الکترونیکی کاربرد دارند. بیشترین کاربرد این محصول در بخش تاسیسات می باشد . یک هسته مغناطیسی به همراه یک عدد کویل الکتریکی به اتفاق هم درون این دستگاه قرار دارند که دارای قابلیت حرکت و جا به جایی می باشند . این دو کنار هم به عنوان یک سیم پیچ مدار عمل می کنند.

تعریف شیر برقی چیست

کاربرد شیر برقی

درواقع می توان گفت که شیر برقی ها به عنوان یک کلید عمل می کنند و وظیفه ی قطع و وصل کردن یک جریان سیال یا الکتریکی را برعهده دارند. وجود کویل و نیز هسته مغناطیسی باعث وارد کردن نیرو به بخش مرکزی می شود. اقدامات قطع و وصل کردن سیال را برای محصول فراهم می آورد. معمولا در مکانیزم دستگاه هایی استفاده می شوند که نیاز به قطع و وصل کردن جریان داشته باشند . یکی از کاربردی ترین سیستم هایی که می توان در آن استقاده کرد ، نوار نقاله ها می باشند.

کاربرد شیر برقی

نحوه عملکرد شیر برقی

زمانی که سیم پیچ موجود درون محصول به وسیله ی جریان الکتریکی دچار تحریک می شود ، به پیستون نیرو وارد می کند . نیرو آن را به سمت بالا حرکت می دهد که در نتیجه آن باعث می شود تا دریچه جریان باز شود. حال اگر عکس این موضوع را در نظر بگیریم ، زمانی که سیم پیچ توسط جریان الکتریکی ایجاد شده تحریک نشود ، در این صورت است که پیستون به سمت پایین خواهد برگشت . جریان سیال به این ترتیب به طور کلی قطع می شود. این عملکرد کلی یک شیر برقی می باشد. جریان عبوری از درون این دستگاه صرفا به صورت مایع و آب نیست . این جریان می تواند در قالب گاز و سایر سیالات باشد که نسبت به نوع دستگاه و نیز کاربردی که دارد متفاوت است . تعداد پورت های ورودی و خروجی دستگاه بر روی آن درج می شود تا کاربران به هنگام خرید ، همان شیری را خرید نمایند که مورد نیاز است و به کارشان می آید.

نحوه عملکرد شیر برقی

ساختار شیر برقی

استفاده از شیر های برقی در روند کاری به طور کلی ایجاد سرعت می کند . به عبارتی این روند را بهبود می بخشد و بر همین اساس در بسیاری از صنایع کشور رغبت به استفاده از آن احساس می شود. سرعت انجام کار و نیز کیفیت آن یکی از مهم ترین ملاک هایی است که به کمک تجهیزات مختلف به وقوع می پیوندد . نیز استفاده از شیرهای برقی این روند را بیشتر تسریع می بخشند. جریان که مهم ترین بخش از یک سیستم برقی می باشد ، استفاده از شیربرقی باعث می شود تا به راحتی و با سرعت بیشتری نسبت به قطع و یا وصل کردن جریان برق اقدام کرد.

ساختار این وسیله به گونه ای می باشد که می توان تنظیمات اولیه و دلخواه را در آن ذخیره کرد تا طبق همین داده ها عمل کند. از طرفی از اطمینان و ایمنی کافی برخوردار هستند و به همین دلیل راحتی کاربری دارند . در نتیجه دست کاربر را برای ایجاد برخی از اقدامات باز می گذارد. سیالی که باعث ایجاد جریان و عبور آن از درون این دستگاه می شود ، آب است. از جمله ماشین هایی که در آن از این شیرهای برقی استفاده می شود ، لباسشویی می باشد . در این ماشین کنترل آب و نیز گردش مخزن آن برعهده همین بخش از دستگاه می باشد که بسیار کاربردی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل