جک پالت برقی

تعریف جک پالت برقی

در مجموعه ها و کارخانجات بزرگ برای انتقال و جا به جایی انواع مختلف کالاها از نقطه ای به نقطه ی دیگر از سیستم های نوار نقاله ای استفاده می شود. در این نوع از مکان ها پالت ها نیز جهت جا به جا شدن نیاز به وسیله ای دارند که همچون نوار نقاله ها از محلی به محل دیگر انتقال دهند. در چنین مواردی جک پالت ها نقش کانوایرها را ایفا می کنند. این نوع از محصول در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود که با توجه به نیاز هر مجموعه ای می توان نوع آن را تعیین کرد. اما به طور کلی ساختار تمامی این جک پالت ها به یک شکل است . تمامی انواع این ماشین ها دارای دسته ای در قسمت انتهایی دستگاه هستند که هدایت دستگاه با این وسیله انجام می شود.

تفاوت جک پالت دستی و برقی

در نوع دستی هدایت دستگاه توسط اپراتور انجام می شود و با نیروی دست وی ارتفاع آن افزایش یا کاهش می یابد. اما در برخی موارد حجم کاری آنقدر زیاد است که نوع دستی پاسخگوی این حجم از کار نیست . در چنین مواردی نیاز است از جک پالت برقی در چنین مواردی استفاده شود. در این نوع از دستگاه ، افزایش ارتفاع دستگاه جهت بلند کردن پالت ها و نیز جا به جا کردن آن ها به صورت کاملا برقی انجام می شود . این برق به صورت باتری شارژی در دستگاه تعبیه شده است. این باتری قابل شارژ است و به راحتی می توان از آن استفاده کرد. به دلیل اینکه عملیات بلند کردن پالت از روی زمین و نیز جا به جایی آن به صورت برقی انجام می شود ، سرعت انجام کار با این دستگاه ها بیشتر از نوع دستی است.

این مقاله به زودی با ارائه مشخصات فنی جک پالت ها بروز خواهد شد…

انواع جک پالت برقی

جک پالت های برقی در دو نوع کلی طراحی و به تولید می رسند. نوع اول برقی نیمه اتوماتیک و نوع دوم برقی تمام اتوماتیک است. در نوع نیمه اتوماتیک حرکت دستگاه و نیز عملیات بالابردن محصولات توسط نیروی محرکه ای انجام می شود که بر روی دستگاه تعبیه شده است. بالابردن پالت ها توسط این نوع از دستگاه ها توسط جک های هیدرولیکی انجام می شود. نحوه کارکرد این مدل از جک پالت ها توسط باتری انجام می شود که از نوع اسیدی – سربی می باشد و پس از اتمام شارژ دستگاه نیاز است که آن را مجدد شارژ کنیم. کار با این نمونه از دستگاه ها بسیار راحت می باشد و سرعت پیشبرد کار را افزایش می دهد.

جک پالت برقی 3
جک پالت برقی-4

مزایای استفاده از جک پالت برقی

  • با به کارگیری این دستگاه ، سرعت پیشبرد کارها بسیار افزایش می یابد و نتیجه آن بهره برداری بیشتر از کار هاست.
  • با وجود این دستگاه دیگر نیازی به نیروی دست یا همان نیروی مکانیکی نخواهیم داشت.
  • به محیط زیست آسیبی وارد نمی کند و هیچ آلایندگی ندارد ، دلیل آن نیز استفاده از نیروی الکتریکی جهت حرکت و کارکرد آن می باشد.
  • دستگاه دارای هیچ صدای بلندی نیست و در نتیجه استفاده از دستگاه هیچ آلودگی صوتی را با خود به همراه ندارد.
  • قابل استفاده در مکان های کوچکتر که شعاع محوری کمتری دارند و سایر سیستم ها جوابگوی این کار نیستند.
  • این دستگاه دارای نمایشگر دیجیتال می باشد که می توان میزان مصرف باتری را در آن مشاهده کرد .
  • می توان به این سیستم ها رمز داد تا از امنیت بالایی برخوردار باشد و هر شخصی اجازه استفاده از آن را نداشته باشند.
  • نوع برقی در مقایسه با نمونه دستی رابط کاربری آسان تری دارد و می توان بدون دخالت نیروی انسانی نیز از دستگاه استفاده کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل