یاتاقان سری ucp

خرید یاتاقان سری ucp

در صنعت برای ساخت انواع مختلف ماشین آلات از مجموعه ای از تجهیزات صنعتی استفاده می شود که هر یک از آن ها دارای کاربردهای مجزایی از هم هستند . یکی از هزاران نوع قطعه صنعتی که در ساخت این ماشین ها استفاده می شود ، یاتاقان ها می باشند که در ادامه به توضیح مفصل این محصول خواهیم پرداخت . در ساخت ماشین آلات صنعتی به دلیل کنار هم قرار گرفتن انواع مختلف قطعات ، هنگم کار حرارت بین آن ها افزایش می یابد و به مرور زمان سایش بین آن ها باعث از بین رفتن و یا شکستن قطعات می شود . کارایی یاتاقان ها دقیقا به همین عنوان است و برای جلوگیر ی از شکستن و خورده شدن قطعات در ماشین آلات صنعتی از آن ها استفاده می شود.

یاتاقان سری ucp
یاتاقان یو سی پی
یاتاقان یو سی پی 205

تعریف یاتاقان ها

در واقع یاتاقان ها به طورکلی از پوسته ای تشکیل می شود که درون آن از حلقه های ساچمه ای تحت عنوان بلبرینگ استفاده می شود. این محصول به طور کلی در دو نوع مختلف بلبرینگی و رولبرینگی ساخته می شوند. اگر ساچمه هایی که درون این محصول به کار می رود به صورت توپی شکل و دایره ای باشد از نوع بلبرینگی است . اما اگر در انواع گونه های مختلفی چون استوانه ای و … ساخته شوند به آن ها نوع رولبرینگی می گویند. این نوع از محصول در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود که به ترتیب زیر می باشد :

  • ucp
  • ucf
  • ucfl
  • uct
  • …..
یاتاقان یو سی پی - 206

یاتاقان نوع UCP

یکی از کاربردی ترین نوع یاتاقان ها که در ساخت ماشین آلات بسیاری از آن ها استفاده می شود ، نوع UCP می باشد . این محصول به صورت دو سوراخه می باشد که درون آن از ساچمه هایی به صورت دایره ای و یا همان ساچمه ای به کار گرفته شده است که از نوع بلبرینگی می باشد و به عنوان نگهدارنده نیز عمل می کند. هر یک از این محصول ها برای کاربردهای ویژه ای کاربرد دارد ، چرا که این محصول در انواع مختلفی از لحاظ سایزبندی وجود دارد که هر یک نسبت به نوع ویژگی هایی که دارد برای کارهای مختلفی استفاده می شود. با به کارگیری این محصول در ساخت ماشین آلات صنعتی می توان به حرکت کردن سایر قطعات بر روی هم کمک کرد. با تعاریفی که از این محصول کردیم ، در صورت عدم استفاده از این نوع قطعه صنعتی در ساخت ماشین آلات صنعتی ، میزان اصطکاک بسیار بالا می رود و اجبارا نیاز است طی مدت زمان کم نسبت به خرید قطعات جانبی اقدام نمایید.

یاتاقان UCP-6

ویژگی یاتاقان های UCP

  • جهت از بین بردن اصطکاک بین 2 قطعه استفاده می شود
  • برای جلوگیری از سایش بین 2 قطعه نیز می توان مورد استفاده قرار دارد
  • با توجه به ویژگی جلوگیری از سایش و اصطکاک بین 2 قطعه ، طول عمر و قوام پذیری قطعات صنعتی را افزایش می دهد
  • قابلیت نگهداری 2 قطعه را به بهترین شکل ممکن کنار هم دارد
یاتاقان یو سی پی -8

جنس یاتاقان UCP

نوع ساختار این قطعات به صورت ریخته گری می باشد و در نتیجه می توان از نوع متریال اولیه متفاوتی استفاده کرد. با توجه به نوع کار و نیز محلی که قرار است در آن استفاده شود ، جنس بدنه ی یاتاقان انتخاب می شود. از کاربردی ترین جنس بدنه ی این یاتاقان ها می توان به استیل ، چدنی و نسوز و … اشاره کرد. یاتاقان ها در انواع اباد مختلفی تولید می شوند که این ابعاد مرتبط با سایز بلبرینگی است که درون پوسته آن استفاده شده است و با توجه به ویژگی های محلی که قرار است نصب شود ، سایز آن انتخاب می شود. پس برای خرید این محصول در ابتدا باید اطلاعات کافی از قطعات صنعتی داشته باشید و با در نظر گرفتن ویژگی ها و اطلاعات فنی آن ها ، نسبت به خرید سایز مناسب این محصول اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل