تسمه نقاله مدولار یا پلاستیکی

اگر به سیستم های نوار نقاله و انتقال مواد علاقمند هستید یا بدنبال طراحی و راه اندازی یک نوار نقاله برای کارگاه یا تولیدی خود هستید این نوشته برای شما بسیار مفید خواهد بود. بکب از اصلی ترین نکات در طراحی نوار نقاله انتخاب نوع تسمه است. برای انتخاب درست نوع تسمه باید شناختی از آنها و کاربرد هایشان داشته باشیم. در این نوشته به برسی تسمه نقاله مدولار یا پلاستیکی خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات جامع و کاربردی با ما همراه باشید.

تسمه نقاله مدولار یا پلاستیکی

تسمه مدولار چیست؟

در سیستم های نوار نقاله از تسمه گوناگونی برای انتقال مواد استفاده میشود که هر کدام دارای ویژگی های منحصر بفردی هستند. یکی از این تسمه ها مدل پلاستیکی است که بیشتر با نام مدولار در صنعت شناخته میشود. تسمه مدولار یا پلاستیکی متشکل از تعداد زیادی قطعات پلاستیکی کوچک با اشکال عریض و کم طول است. این قطعات به وسیله پین های مخصوصی به همدیگر متصل میشوند. و یک تسمه را تشکیل میدهند. تسمه های پلاستیکی دارای استحکام بسیار بالایی هستند.

مزایای و معایب استفاده از تسمه مدولار

بکار گیری تسمه های مدولار در نوار نقاله دارای مزیت ها و معابی است که دانستن این نکات قبل از تهیه آنها مفید واقع خواهد شد. استفاده کنندگان علاقمند به فهمیدن نقاط قوت و ضعف محصول مورد نظر هستند. تسمه های مدولار دارای ویژگی های مثبت بسیار زیادی هستند. برای مثال به دلیل ساختار سفت و سخت خود دارای استحکام کافی برای کاربری در سیستم های نسبتا سنگین هستند. احتمال پارگی این نوع از تسمه مانند تسمه های پارچه ای و لاستیکی وجود ندارد. نقطه قوت تسمه های مدولار این است که در صورت آسیب دیدگی یکی از قسمت های تسمه براحتی با تعویض یک قطعه کوچک آن را ترمیم کرد.

اما معایب این نوع تسمه ها در مقایسه با مزیت های بینظیر آن زیاد به چشم نمیاید. مثلا این تسمه مناسب برای دور های تند نیستند که با طراحی اتوماسیون تولید به صورت هوشمند میتوان تولید را با حالت هوشمند افزایش داد.

تسمه نقاله مدولار یا پلاستیکی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-34316055  و 34316056-041

شماره های واتساپ :

09037288231 و 34316055-041

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@info

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بعد از بازارآهن تبریز

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل