انواع رولیک نوار نقاله

هرزگرد یا رولیک نوار نقاله

رولیک یا هرزگرد نوار نقاله چیست؟

یکی از قطعات مهم و کارساز در سیستم های نوار نقاله رولیک یا همان هرزگرد است که امکان حرکت و غلط خوری تسمه نقاله و مواد را روی سیستم سهولت میدهد. رولیک ها در انگلیسی با نام roller شناخته میشوند. این قطعات در انواع مختلف تولید و استفاده میشوند. با هم دیگر به شناخت قطعات هرزگرد یا رولیک نوار نقاله میپردازیم.

رولیک یا هرزگرد نوار نقاله

انواع مختلف رولیک ها

رولیک های نوار نقاله را میتوان از جهات مختلف طبقه بندی و برسی کرد. مهم ترین طبقه بندی رولیک ها پرسی یا تعویضی بودن آنهاست. هر کدام از این رولیک ها دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به آنها اشاره میکنیم. اما در ابتدا هر کدام از این رولیک ها را تعریف میکنیم.

رولیک های پرسی

رولیک های پرسی نوعی از رولیک های تولیدی هستند که پس از سرجمع شدن قطعات روی هم دیگر امکان تفکیک یا جداسازی اجزاء از هم ممکن نیست. برای درک بهتر موضوع باید بدانیم که دو سر رولیک پس از شکل گیری نهایی پرس شده و آب بندی میشود.

مزایا و معایب رولیک پرسی

رولیک های پرسی دارای مزایای بسیار بالا و معایبی جزئی هستند. هزینه خرید این نوع رولیک ها در مقایسه با مدل تعویضی بسیار کم است. این قطعات نیاز به سرویس های دوره ای ندارند و پس از اتمام عمر مفید باید با رولیک های جدید تعویض شوند. اما از معایب این قطعات میتوان به این قسمت اشاره کرد که ممکن است بلبرینگ های داخل دستگاه از کار افتاده باشند اما سایر قسمت ها صحیح سالم باشند. در چنین مواردی تفاوتی ندارد که چه قسمتی سالم و چه قسمتی معیوب باشد، کل قطعه باید با یک رولیک جدید تعویض شود.

رولیک های تعویضی

نوع دوم رولیک های نوار نقاله مدل رولیک های تعویضی هستند. مدل های تعویضی این امکان را فراهم میکند که اپراتور دستگاه در زمان دلخواه کل رولیک را تفکیک و قطعات معیوب را با قطعات صحیح و سالم تعویض نمایند.

معایب و مزایای رولیک های تعویضی

این رولیک ها جز محبوب ترین رولیک ها در میان متخصصین سیستم های نوار نقاله هستند. مهم ترین مزیت این نوع رولیک ها قابلیت تعویض شدن قطعات تشکیل دهنده آنهاست. برای مثال اگر بلبریگ های این نوع رولیک ها پس از مدتی از کار بیافتند امکان تهیه بلبرینگ جدید و جایگذاری آنها به جای بلبرینگ های معیوب دارند. اما عیب وارده بر این قطعات به شکل است که مدت زمان عمر مفید قطعات تشکیل دهنده این نوع رولیک ها بسیار نزدیک است. زمانی که یکی از قطعات از کار می افتد در واقع دیگر قسمت های رولیک نیز از کار افتاده است و تعویض یک قطعه تنها هزینه اضافی به بار می آورد.

رولیک یا رولر نوار نقاله

برای تهیه انواع رولیک ها به فروشگاه اینترنتی صنعتگری مراجعه نمایید. ارائه بهترین خدمات و کالا ها در زمینه سیستم های انتقال مواد تخصص فروشگاه صنعتگری است. برای استعلام قیمت و کسب اطلاعات دقیق در زمینه قطعات مورد نظر میتوانید با همکاران واحد فروش ما در ارتباط باشید.

برای سفارش انواع رولیک روی لینک های زیر کلیک کنید:

رولیک های پرسی

رولیک های تعویضی

شماره های تماس و ارتباط با شبکه های مجازی : 09145280370 – 04134316055 – 04134316056

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل