کاربرد بتونیر در صنعت عمران

کاربرد بتونیر در صنعت عمران

بتونیر چیست؟

دستگاه بتونیر که به ملات ساز نیز معروف است برای اختلاط و تولید ملات بتنی استفاده میشود.  این دستگاه با طراحی ویژه و منحصر بفردی که دارد مواد ریخته شده در دیگ اختلاط خود را به صورت دقیق با هم دیگر مخلوط میکند. این عمل به این صورت اتفاق می افتد که دیگ اختلاط در حال چرخش مواد را مرحله به مرحله در داخل دیگ میریزند. تا جایی که ملات در داخل دیگ به غلظت مورد نظر برسد.

کاربرد بتونیر در صنعت عمران

بتونیر جز کاربردی ترین تجهیزات در صنعت عمران است. انجام عملیات ساخت و ساز به وسیله همین دستگاه ها و ماشین آلات رونق روز افزون پیدا کرده است. بتونیر های با حجم دیگ متوسط توانایی تولید 30 متر مکعب بتن در روز را برای پیمانکاران فراهم میکنند و همین اندازه برای استفاده آنها کافی است.

کاربرد بتونیر در صنعت عمران

انواع بتونیر

بتونیر ها در حجم مخزن مختلف تولید و بهره برداری میشوند. برای مثال میتوان بتونیر های با حجم 120 لیتری، 250 لیتری، 350 لیتری، 500 لیتری، 750 لیتری، 1000 لیتری تهیه نمایید. اینکه کدام مورد برای شما کارساز خواهد بود باید مصرف روزانه خود و توان خروجی هر کدام از بتونیر ها برسی و مورد مناسب را انتخاب نمایید.

محرک بتونیر ها

بتونیر ها به صورت برقی و دیزلی در حال تولید هستند. هر کدام از این مدل ها دارای مزایا و معایبی هستند. برای مثال میکسر های الکتریکی کاربردی آسان و راحت هستند و همچنین برای محیط زیست آسیب آچنانی ندارند. در مقابل بتونیر های دیزلی با داشتن یک موتور دیزلی برای راه اندازی سیستم دارای صدا زیاد، نگهداری به مراتب سخت و همچنین برای محیط زیست آسیب میزنند.

اما این بتونیر ها دارای قدرت بالای اختلاط هستند. در ضمن هزینه های نگهداری از بتونیر های دیزلی در مقایسه با مدل های الکتریکی بسیار بالا است.

مزیت های استفاده از بتونیر

مهم ترین مزیت بتونیر ها برای استفاده کنندگان صرفه جویی در زمان است. این دستگاه ها امکان تولید ملات در حجم بالا را در کوتاه ترین زمان ممکن برای استفاده کنندگان فراهم میکنند.

کاربرد بتونیر در صنعت عمران

صرفه جویی در هزینه ها

اگر بخواهیم کار یک بتونیر ساده با حجم اختلاط گایین را به وسیله نیروی انسانی انجام دهیم، باید چندین نفر نیروی کار اضافی برای این کار وارد پروژه نماییم. حال چه از نظز صرفه اقتصادی و چه از نظر مطلوبیت مواد خروجی هیچ کدام برای پیمانکار صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

کیفیت ملات

کیفیت ملات تهیه شده توسط دستگاه میکسر قابل مقایسه با ملات تهیه شده با دست نیست. در دستگاه بتونیر مواد در داخل دیگ چنان میکس و مخلوط میشوند که کیفیت بتن ساخته شده توسط میکسر قابل تشخیص است.

موتور میکسر

موتور میکسر همان گونه که در بالا توضیح داده شد به دو صورت الکتریکی و دیزلی قابل تهیه است. توان خروجی هر کدام از این موتور ها بین 2 تا 20 اسب بخار متغیر است. با بالا رفتن حجم دیگ اختلاط موتور به کار رفته در در ملات ساز نیز باید افزایش یابد.

مکانیزم حرکت دیگ

دیگ میکسر ملات ساز به چندین صورت قابل حرکت است. برخی از دستگاه ها به صورت دنده زیر، برخی به صورت دنده کمر و در بتونیر های با حجم دیگ بالا چرهش به وسیله رولیک های لاستیکی انجام میشود. دیگ میکسر ها معمولا با سرعت 13 الی 17 دور در دقیقه در حال گردش است. سرعت بالا یا پایین تر از این سرعت کیفیت ساخت ملات را کاهش میدهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل