نگه داری از بلوک زن ها

نگه داری بلوک زن ها

نگه داری از بلوک زن ها چگونه است؟

همه دستگاه های صنعتی و عمرانی دارای عمر مفید هستند. عدم نگه داری و استفاده درست از این دستگاه ها باعث کم شدن این عمر مفید خواهد شد. در این نوشته به بررسی کامل نگه داری و سرویس های دوره ای این دستگاه ها خواهیم پرداخت.

با ما در این نوشته آموزشی و جامع همراه باشید.

عمر مفید بلوک زن ها

بلوک زن ها یکی از دستگاه های کاربردی در صنعت عمران هستند. این دستگاه ها نیازمند نگه داری درست و انجام سرویس های دوره ای هستند. بلوک زن های دستی که هیچگاه سیستم الکتریکی در آنها وجود ندارد نسبت به سایر مدل ها هزینه تعمیر کمتری دارند.

نگه داری از بلوک زن ها چگونه است؟

تعمیر الکتروموتور بلوک زن ها

الکتروموتور جزو اجزای پرمصرف و مستهلک در بلوک زن ها می باشد. همانطور که از قبل با الکتروموتور آشنایی دارید، این دستگاه نیروی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل می کنند.این در حالی است که این عمل با گذر زمان با افت قدرت مواجه خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق باید از قسمت های مصرفی الکتروموتور بازرسی و نگهداری شود.

سرویس کردن پمپ هیدرولیک بلوک زن ها

در بلوک زن های اتوماتیک تمامی عملیات توسط خود دستگاه انجام می شود. عملیات پرس توسط پمپ هیدرولیکی و قطعات هیدرولیکی انجام می شود. این ابزارها به شدت مستهلک و آسیب پذیر هستند. اپراتور به کار گیرنده دستگاه باید شناخت کامل جامعی از سیستم های هیدرولیکی داشته باشد و در صورت بروز هرگونه مشکل توانایی حل مشکل بروز داده را داشته باشد.

نگه داری از تجهیزات هیدرولیکی شامل بازرسی و بازدید مرتب و مدیریت شده از خود پمپ، اتصالات، شیرهای هیدرولیکی ، سیلندر هیدرولیکی و.. می باشد. همچنین سیال درون مدار هیدرولیکی باید به صورت مرتب شود.

قالب و شانه پرس بلوک زن ها

به دلیل شرایط کاری دستگاه های بلوک زن، که در محیط های پر گرد و غبار عمرانی قرار دارند نظافت دستگاه در افزایش طول عمر مفید دستگاه بسیار تاثیر گذار است. شست و شوی قالب دستگاه در پایان روز کاری و تمیز کاری قسمت های ملات اندود شده برای جلوگیری از ، ازبین رفتن قالب جزو الزامات می باشد.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد بلوک زن های دستی و خودرویی کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل