بتونیر و انواع آن

بتونیر و انواع آن

بتونیر و انواع آن

زمان ارزشمند ترین نعمت دست ما است و امروزه همه ما در تکاپو برای استفاده بهینه از آن هستیم. تکنولوژی و صنعت، هر دو بدنبال یافتن راه کارهایی برای انجام کار ها در بهترین کیفیت ممکن و کم ترین زمان هستند. صنعت ساختمان سازی و عمران نیز از این قاعده مستثنا نیست.بتونیر ها، میکسر ها، بالا بر ها، تجهیزات و ابزار ها همه در انجام امور با صرف کمترین انرژی برای انجام بیشتر کار ها به ما کمک میکنند.در این مقاله برای آشنایی بیشتر با بتونیر ها و نیز شناخت روش کار آنها خواهیم پرداخت.لطفا با ما همراه باشید.

بتونیر و انواع آن

شناخت دستگاه بتونیر

دستگاه های بتونیر که با نام میکسر بتن نیر شناخته میشوند در اماده سازی بتن و ملات به ما کمک میکنند. منبع انرژی برای کار بتونیر ها برق شهری و دیزل است. اما بتونیر های برقی رایج ترین مدل در حال استفاده شدن هستند.این دستگاه مواد را باهم دیگر به اختلاط در آورده و موجب تولید بتن میشود. بتونیر ها تنها به وسیله یک نفر اپراتور قابلیت کار دارند.

اجزاء تشکیل دهنده

سیستم بتونیر متشکل از اجزاء گوناگون است. اما به صورت ساده الکتروموتور و گیربکس و دیگ و شاسی در نگاه اول به چشم استفاده کننده میخورد.

شاسی

جنس و استحکام شاسی بتونیر ها بر اساس حجم درام یا دیگ تعیین میشود. برای مثال بتونیر ها 1000 لیتری دارای شاسی با پروفیل های قدرتمند و مستحکم تری نسبت به بتونیر های 350 لیتری هستند. شاسی های بتونیر باید توان کافی برای تحمل کردن وزن مواد را داشته باشد.

الکتروموتور

منبع قدرت بتونیر ها چیزی جز الکتروموتور های بکاررفته در آنها نیست. الکتروموتور به وسیله انرژی الکتریکی، نیروی حرکتی و مکانیکی و دستگاه را تامین میکند. مانند شاسی، الکتروموتور نیز با افزایش گنجایش حجم بتونبر نیازمند تقویت قدرت دارد. و معمولا در میکسر های با حجم بالا از موتور های با اسب بخار بیشتر استفاده میکنند

دیگ یا درام

اصلی ترین بخش بتونیر یا میکسر که عمل اختلاط را برای ما انجام میدهد درام دستگاه است.

بتونیر ساختمانی

انواع بتونیر ها

بتونیر ها را میتوان از چندین دیدگاه طبقه بندی کرد. رایج ترین روش طبقه بندی حجم بتونیر ها میباشد. بتونیر ها با توجه به وصعت پروژه انتخاب میشوند. برای مثال در ساختمان های شهری از بتونیر های 250 لیتری یا 350 لیتری استفاده میشود. اما در پروژه های بزرگ تر که نیاز بیشتری به بتن است دیگر این بتونیر ها پاسخگوی کار نخواهند بود. در پروژه های بزرگ از بتونیر های 1000 لیتری یا 2000 لیتری استفاده میشود.

از دیگر طبقه بندی های بتونیر ها که امروزه در خریداران مورد توجه قرار گرفته، دنده زیر یا دنده کمر بودن دستگاه است.شاید این سوال برای پیش بیاید که اصلاا دنده زیر یا دنده کمر چیست؟ کدام بهتر است؟ در مقالات بعدی به صورت تخصصی به برسی این دو خواهیم پرداخت اما کافی است بدانید که مفهوم دنده کمر، چرخ دنده های قرار گرفته در دور درام و دنده زیر چرخ دنده قرارگرفته در قسمت انتهایی درام است.

منبع انرژی

نیروی مکانیکی لازم برای حرکت بتونیر به کمک یک موتور تامین میشود. ممکن است این یک موتور دیزلی باشد یا یک الکتروموتور. معمولا در بتونیر های کم حجم از الکتروموتور استفاده میشود و در نمونه های با حجم بالا و میکسر های کامیونی از موتور های دیزلی.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل