نوارنقاله و اجزاء تشکیل دهنده آن

نوارنقاله و تجهیزات نوارنقاله

نوارنقاله و تجهیزات نوارنقاله

شناخت دستگاه های نوارنقاله و آشنایی با تجهیزات بکاررفته در آن ها باعث میشود که بکارگیری این سیستم ها بمراتب راحت تر انجام شود.این اقدام باعث میشود در صورت بروز مشکل رفع آن بسیار آسان خواهد بود. در این مقاله تک تک اجزاء بکاررفته در نوارنقاله ها برسی میشود. برای آشنایی با این دستگاه ها در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نوار نقاله ها

نوارنقاله ها به صورت کلی سیستم های انتقال مواد هستند. آنها با کمک انواع تسمه ها مواد را در طول مسیر حرکت میدهند. نوارنقاله از قطعات جداگانه تشکیل است. اما با توجه به نوع استفاده از نوارنقاله قطعات تشکیل دهنده دارای قدرت های مختلفی هستند. برای مثال، تسمه های شیپ لودر به مراتب مستحکم تر از تسمه های نوارنقاله مورد استفاده در صنایع غذایی سبک است.

تسمه هاب

با توجه صنعت مورد استفاده از نوارنقاله ها، تسمه های گوناگونی در روی این سیستم ها نصب میشود. تسمه های توری، تسمه های پی وی سی، تسمه های پلاستیکی، تسمه های لاستیکی از انواع بسیار رایج تسمه ها هستند.هر کدام از تسمه های نام برده شده در بالا برای کاربرد های ویژه ای ساخته شده اند. برای مثال از تسمه های لاستیکی در صنایع نیمه سنگین مانند مصالح ساختمانی، کود های شیمیایی و کیسه، همچنین مواد فله ای انتقال میشود.

الکتروموتور

یکی از اجزاء بسیار مهم و حیاتی نوارنقاله ها عملیات به وسیله آن انجام میشود موتورهای الکتریکی هستند. الکتروموتور ها نیروی مکانیکی را به وسیله انرژی الکتریکی ایجاد میکند.این قطعه نیز با توجه به نوع استفاده از نوارنقاله، انتخاب و استفاده میشود. میزان قدرت الکتروموتور ها را بر اساس اسب بخار سنجیده میشود.

نوارنقاله و اجزاء تشکیل دهنده آن

گیربکس

جعبه دنده نیروی مکانیکی تولید شده توسط الکتروموتور را به صورت کنترل شده، برای حرکت دادن تسمه به درام نوارنقاله انتقال میدهد. وجود گیربکس کمک میکند تا حرکت دادن و ایستادن تسمه نقاله با کنترل بیشتری انجام شود.

رولیک های نوارنقاله

رولیک ها که با نام رولر نیز شناخته میشوند در کاهش استهکاک و سهولت دوران تسمه استفاده میشوند. این قطعات در دو نوع پرسی و تعویضی بفروش میرسند. منظور از رولیک های تعویضی و پرسی قابلیت تعویض شدن بلبرینگ ها در رولیک ها است. در رولیک های پرسی دیگر امکان تعویض بلبرینگ وجود ندارد و در صورت بروز مشکل در هر قطعه ای از رولیک تمامی آن باید تعویض شود. رولیک ها در دو نوع رفتی و برگشتی هستند.

اقلام بالا تعدادی از اجزاء تشکیل دهنده نوارنقاله ها است، نوارنقاله ها از اجزاء بسیار زیادی تشکیل شده است که در آینده نزدیک به آنها خواهیم پرداخت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل