تسمه نقاله اسپیرال

تسمه نقاله اسپیرال

تسمه کانوایر اسپیرال(مارپیچ یا چرخشی)

امروزه پیشرفت تکنولوژی و ماشین آلات نوین در دنیا و صنایع زیاد شده است. این تجهیزات موجب آسان شدن و سرعت بخشیدن به نقل و انتقال و جابه جایی کالاها، اجسام، محصولات ، قطعات و…می شوند. کانوایرها یا نوار نقاله ها به همین منظور طراحی می شوند و در صنایع مختلفی کاربرد دارند. کانوایرها نسبت به کاربردشان در شکل های متنوعی قابل طراحی و اجرا هستند. از جمله کانوایرهای تلسکوپی، غلطتی ، زنجیری و… .

همه نوار نقاله ها دارای اجزای ثابتی هستند مثل تسمه ، شاسی یا بدنه، قرقره . طراحی و تولید همه کانوایرها بر اساس نوع محصول مورد نظر و فضای موجود انجام می گیرد. نوع تسمه ای که در کانوایرها به کار می رود نسبت به کاربردی که دارند متفاوت است. یکی از انواع تسمه های پرکاربرد تسمه نقاله اسپیرال یا مارپیچ یا چرخشی می باشد.

تسمه کانوایر اسپیرال(مارپیچ یا چرخشی)

کاربرد تسمه نقاله مارپیچ

در محیط هایی مثل کارگاه های کوچک که امکان اجرای سایر کانوایرها وجود ندارد انتخاب نوار نقاله اسپیرال بهترین گزینه است. تسمه کانوایر اسپیرال در کولر، فریزر، یخچال و… نیز استفاده میشود. تسمه کانوایر مارپیچ در خطوط تولیدی صنایع غذایی و بهداشتی و ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف مورد استفاده قرار میگیرد . همچنین در محیط هایی که نیاز به خنک کردن محصولات وجود دارد مثل کانوایرهای خشک کن سرد کن از آنها استفاده می شود. برای انجماد و نگه داری موادغذایی نیز در صنایع غذایی از این نوع تسمه ها در کانوایرهای اسپیرال استفاده می کنند.

کاربرد تسمه نقاله مارپیچ

ساختار و ویژگی های تسمه کانوایر اسپیرال

این تسمه ها به علت جنس پلاستیکی که دارند سطحی صاف و پایدار برای انتقال محصولات روی کانوایر فراهم می کنند. انعطاف پذیر هستند و به شکل های صاف و منحنی و شیب دار و مارپیچ قابل اجرا هستند . وزن سبکی دارند و به راحتی نصب می شوند . به دلیل جنس پلیمری که دارند شکننده نبوده و طول عمر بیشتری نیز دارند . تسمه های اسپیرال به صورت مشبک از سیم مارپیچ و میله با حلقه های زنجیری ساخته می شوند. در دماهای بالا کاربرد ندارند اما قابل اجرا در کانوایرهای محیط های با دمای پایین مثل یخچال های صنعتی هستند.

ساختار و ویژگی های تسمه کانوایر اسپیرال
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل