تسمه نقاله PVC

تسمه نقاله PVC

تسمه کانوایر PVC

نوار نقاله ها یا کانوایرها یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی هستند که امروزه در صنایع مختلفی به کار می روند.

سهولت در انجام فرآیند تولید، توزیع و جا به جایی از اصلی ترین کاربردهای نوار نقاله می باشد.

کانوایرها نسبت به کاربردشان به شکل عمودی و افقی قابل طراحی و اجرا هستند.

جنس تسمه کانوایرها از ویژگی های اصلی و تعیین کننده کاربرد آن ها می باشد . اگر محصولات انتقالی توسط نوار نقاله سفت و سخت باشند و قابلیت سایش داشته باشند مثل کانوایر معادن ، باید نوع تسمه انتخابی بسیار محکم بوده و قابلیت کشسانی نداشته باشد مانند تسمه های لاستیکی منجید دار .

تسمه کانوایر PVC

کاربرد تسمه نقاله PVC

تسمه کانوایرهای PVC به علت آنتی باکتریال و بهداشتی بودن ، برای انتقال و بسته بندی در محیط هایی کارخانه های مواد غذایی و لبنیات و فرآوری میوه و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرند.

امروزه پی وی سی به دلیل قیمت مقرون به صرفه، وزن سبک، تولید زیاد، دوام بالا، مقاومت دمایی زیاد، مقاومت در برابر آب داغ و بخار آب و همچنین مقاومت در برابر سایندگی و خورندگی که در برابر روغن و مواد شیمیایی دارد کاربردهای زیادی پیدا کرده است.

کاربرد تسمه نقاله PVC

ساختار تسمه نقاله PVC

پوشش لاستیکی بر روی یک فیبر مصنوعی انعطاف دار ساختار این تسمه هارا تشکیل می دهد. ترکیب فیبر مصنوعی می تواند پلی استر ، نایلون و کربن باشد. به طور کلی تسمه های پی وی سی از تزریق پلی وینیل کلرید (Polyvinyl Chloride) PVC (نوعی پلاستیک پرکاربرد) بر روی نخ باقته می شوند. به همین دلیل آن ها را PVC می نامند.

لایه سطحی و بیرونی این تسمه ها به شکل صاف یا آجدار در ضخامت ها و عرض های مختلفی تولید می شوند. هر یک از اشکال ذکر شده کاربرد خاص خود را دارند . مثلا نوع آجدار برای نوار نقاله هایی تا شیب 30 درجه مناسب هستند. در شیب بیشتر از 30 درجه کارایی ندارند چون جعبه و اقلام منتقل شده از روی کانوایر لیز میخورند. قسمت پشت تسمه می تواند از جنس پلی استر یا پارچه ای باشد تا بین قرقره ها به راحتی حرکت کند. برای شیب های بیشتر از دیگر کانوایرها مثل مدل Z میتوان استفاده کرد.

ساختار تسمه نقاله PVC
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-34316055  و 34316056-041

شماره های واتساپ :

09037288231 و 34316055-041

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@info

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بعد از بازارآهن تبریز

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل