گیربکس هلیکال یا حلزونی

اگر در نقطه ای کار یا صنعت خود به فکر خرید یک گیربکس از مدل حلزونی را دارید فروشگاه صنعتگری بهترین مرجع برای شماست. فروشگاه اینترنتی صنعتگری ارائه کننده انواع گیربکس های با کیفیت و قدرتمند با برند های معتبر در کشور میباشد. با ما همراه باشید تا گیربکس حلزونی یا helical را بیشتر بشناسیم و کاربرد آن را در صنعت بدانیم. همچنین قیمت گیربکس حلزونی را میتوانید در فروشگاه اینترنتی صنعتگری مشاهده کنید.

گیربکس حلزونی چیست؟ چه کاربردی دارد؟

گیربکس حلزونی چیست؟

گیربکس حلزونی در انواع طراحی های مختلف در صنعت با نام شفت مستقیم شناخته میشود. طراحی چرخ دنده های این جعبه دنده به صورتی است که قدرت تحمل فشار بالاتری نسبت به سایر گیربکس ها دارد. گیربکس های حلزونی با کاهش دور خروجی موتور موجب افزایش گشتاور میشود. به دلیل بازدهی بسیار بالا در گیربکس های شفت مستقیم چرخ دنده هلیکال استفاده از آنها بسیار رایج است. به صورتی که بازدهی در این گیربکس ها بین 90 تا 99 در صد است.

نسبت تبدیل گیربکس حلزونی یا هلیکال

این نوع از گیربکس ها از ابتدایی ترین نوع گیربکس ها هستند که در سه مدل تک، دو و سه استیج توانایی تحمل 20000 نیوتن متر گشتاور را دارند. همچنین مدل های مختلف این گیربکس ها توانایی نسبت تبدیل 1:30 تا 1:190 را دارند.

انواع گیربکس شافت مستقیم

  • گیربکس هلیکال پایه و فلنج
  • گیربکس به همراه پلدانی خروجی
  • گیربکس پایه دار
  • گیربکس تک یا چند استیج

نکات انتخاب گیربکس حلزونی

برای انتخاب گیربکس مناسب برای مکانیزم خود ابتدا باید در مورد تمامی گیربکس ها اطلاعات کافی داشته باشیم. بدانیم که کدام گیربکس برای استفاده در چه زمینه ای مناسب است . حال که میدانیم مناسب ترین گیربکس برای مکانیزم ما نوع حلزونی است باید توان خروجی و نسبت تبدیل و خروجی مورد نظر خود را محاسبه کرده و مناسب ترین گیربکس را انتخاب نماییم.

نکات مهم در نگهداری گیربکس

برای جلوگیری از خرابی گیربکس و همچنین متحمل نشدن هزینه های اضافی باید در نگهداری گیربکس ها حساسیت خاصی داشته باشیم.در ادامه به تعدادی از دستور العمل ها در نگهداری این سیستم ها اشاره میکنیم.

صدا و لرزش ناگهانی

اگر هنگام عملکرد گیرکس، صدای اضافی و لرزش ناگهانی زنگ خطر خرابی و یا وجود یک روند غیر معمول در سیستم است. در این صورت باید هر چه زود تر باید جریان را قطع کرده و ادامه عملکرد گیربکس جلوگیری نماییم. بهتر است ابتدا گیربکس را به صورت کلی برسی کرده و مورد را مشخص نماییم.

نشتی روغن

اگر دقیقا زیر گیربکس را برسی کنید و نشانه هایی از نشتی روغن را مشاهده نمایید باید هرچه زود تر علت این نشتی را پیدا کرده و اقدام به رفع این مشکل نمایید. از علل رایج در نشتی روغن:

  • اضافه بودن روغن در گیربکس
  • خرابی واشر
  • وجود مشکل در سیل های آب بند

تعویض روغن

روغن گیربکس ها باید هر 3000 ساعت یکبار یا حداقل دوبار در سال روغن گیربکس باید چک شود. نهایتا یابد هر دو یا سه سال باید روغن گیربکس بطور کامل تخلیه و روغن و یا واسکازین جدید در داخل گیربکس ریخته شود.

نمونه کاربرد گیربکس حلزونی

گیربکس هلیکال در خیلی از مکانیزم ها قابلیت استفاده شدن دارد. اما یک کاربرد ویژه این نوع گیربکس استفاده از آن برای راه اندازی سیستم های نوار نقاله است. در سیستم های انتقال مواد این گیربکس ها نیروی ایجاد شده توسط الکتروموتور را به سیستم منتقل میکنند.

قیمت گیربکس حلزونی را میتوانید بصورت بروز از واحد فروش صنعتگری استعلام نمایید. برای این کار میتوانی د به صورت تماس تلفنی با شماره 09145820370 و 04134316056 و 04134316055 تماس بگیرید. و همچنین میتوانید از پیامرسان های داخلی و خارجی از طریق شماره 09145820370 اقلام مورد نیاز خود را از فروشگاه اینترنتی صنعتگری استعلام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل