راهنمای خرید گیربکس صنعتی

گیبکس جزو قطعات اصلی و مادر در سیستم های مکانیکی است. این قطعه با کاهش دو و افزایش گشتاور ایجاد شده توسط موتور موجوب عملکرد بهتر و بهینه تر سیستم میشود. اما برای انتخاب یک گیربکس مناسب به سیستم باید به چه نکاتی توجه نماییم. فروشگاه اینترنتی صنعتگری مرجه راهنمای خرید گیربکس صنعتی برای صنعت شماست. برای انجام یک خرید مناسب با ما در ارتباط باشید.

راهنمای خرید گیربکس

گیربکس چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

به صورت خلاصه گیربکس مامور کنترل گشتاور و نیروی ایجاد شده توسط موتور است که ما بین موتور و مکانیزم متحرک سیستم قرار میگیرد. عمده کار گیربکس ها در سیستم علاوه بر موارد ذکر شده در بالا تغییر فرمت و قدرت موتور است.

انواع گیربکس های صنعتی

جعبه دنده های صنعتی در انواع مختلفی طراحی و تولید شده اند. هر کدام از این گیربکس ها دارای ویژگی ها و عملکرد خاصی هستند. مهندسان با توجه به نوع عملکرد سیستم و موتور و قدرت مورد نیاز یکی از این گیربکس ها را انتخاب و در مکانیزم خود بکار میبرند.

  • گیربکس حلزونی یا هلیکال
  • گیربکس خورشیدی
  • گیربکس حلزونی کاهنده

البه میتوان گیربکس را هماهنگ کننده موتور و مکانیزم نام برد.

گیربکس از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

خود گیربکس یک سیستم پیچیده ای است که از قطعات مختلفی تشکیل شده و برای انجام یک عمل به صورت هماهنگ عمل میکنند. قطعات تشکیل دهنده گیربکس به شرح زیر میباشد:

  • پوسته
  • شافت ( ورودی و خروجی )
  • چرخ دنده ها
  • بلبرینگ
  • کاسه نمد

برای استفاده و نگهداری صحیح از گیربکس باید این قطعات را شناخت و با وظیفه انها در گیربکس آشنا شد.

راهنمای خرید گیربکس صنعتی

برای انتخاب صحیح یک گیربکس باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در انتخاب یک گیربکس برای یک سیستم مانند سیستم های انتقال مواد یا نوار نقاله باید در اولین مرحله به نیاز و انتظارات ما از گیربکس توجه نماییم. یعنی بدانیم آیا میخواهیم سرعت دور ایجاد شده توسط موتور باید کاهش یابد؟ چه میزان گشتاوری مورد نیاز ما است؟ نوع موتوری که نیروی مکانیکی توسط آن ایجاد میشود چیست؟

محاسبات مربوط به گیربکس

قیب از خرید گیربکس باید با محاسبات ریاضی آن آشنا باشید. بدانید که چه گیربکسی برای کار شما مناسب است. برخی از افراد بدون انجام محاسباتی و تنها با توجه به جثه گیربکس اقدام به تهیه آن مینمایند. این عمل در کوتاه مدل شما را متوجه هزینه اضافی خواهد کرد.

محل نصب گیربکس

هنگام تهیه گیربکس باید به محل نصب آن توجه ویژه ای داشته باشیم. گیربکس ها سیستم های مکانیکی هستند و تمامی سیستم های مکانیکی به دلیل وجود استحکاک در آنها از خود گرما تولید میکنند. باید در زمان تهیه گیربکس مکان نصب آنرا در نظر بگیرید که دارای تهویه مناسب با گیربکس انتخابی داشته باشد.

قیمت گیربکس

اما مهترین نکته در انجام یک خرید قیمت آن محصول است. در زمان خرید گیربکس اصلا نباید عجولانه عمل کرد باید با تحقیق کافی در مورد انواع گیربکس ها اطلاعات جامعی در مورد آنها جمع نمایید. از میان مدل های منتخب قیمت های مختلف از فروشگااه های مختلفی بگیرید. و گیربکس انتخابی خود را با پایین ترین قیمت تهیه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل