بتونیر چه کاربردی دارد؟

بتونیر چه کاربردی دارد؟

امروزه انسان برای انجام امورات خود از دستگاه های صنعتی کمک میگیرد. انجام عملیات به وسیله ماشین آلات صنعتی بشر را در صرفه جویی از زمان و انرژی یاری میکند. بتونیر نیز یکی از دستگاه های صنعتی برای انجام پروژه های عمرانی است. در این نوشته با این دستگاه ها بیشتر آشنا خواهیم شد و به سوال بتونیر چه کاربردی دارد؟ پاسخ جامع خواهیم داد. با فروشگاه اینترنتی صنعتگری همراه باشید تا اطلاعات خود را در مورد ماشین آلات عمرانی کامل کنید. همچنین برای خرید مطمئن و با کیفیت حتما از فروشگاه اینترنتی صنعتگری دیدن فرمایید.

بتونیر چه کاربردی دارد؟

بتونیر چیست؟و کاربرد های آن

ابتدا باید دستگاه بتونیر را به صورت کامل بشناسیم واجزاء تشکیل دهنده این دستگاه را بدانیم. بتونیر یک دستگاه عمرانی است که با نام خلاطه و یا ملات ساز در میان پیمانکاران شناخته میشود. این دستگاه با مخلوط کردن مواد مختلف ملات مورد نیاز برای ساخت و ساز را برای کارکنان صنعت عمران میباشد. بتونیر ها بر اساس استفاده در گنجایش مختلف تولید میشوند. هر کدام از بتونیر ها دارای قدرت مختلف و ویزگی های منحصر به فرد هستند.

این که بتونیر ها چه کاربردی دارند باید بگوییم که این دستگاه ها مختص تولید و اماده سازی ملات مورد نیاز برای انجام ساخت و ساز است. از این دستگاه ها در پروژه های کوچک شهری گرفته تا پروژه های صطح منطقه کاربرد دارد. با وجود این دستگاه ها به صورت قابل توجهی در زمان و انرژی صرفه جویی میشود.

بتونیر چه کاربردی دارد؟

اجزاء تشکیل دهنده ملات ساز

سیستم بتونیر تشکیل یافته از قطعات مختلفی است که هر کدام برای انجام وظیفه خاص در این سیستم قرار گرفته است. وجود نقص فنی در هر کدام یک از این قطعات موجب اختلال در روند کار میشود.

دیگ یا درام

عملیات اختلاط در دیگ یا درام دستگاه انجام میشود. پس یکی از مهمترین قسمت های دستگاه دیگ آن است. این قسمت از دستگاه باید دقت بالا و متریال مستحکم تولید شود. دلیل توجه ویژه به این قسمت مصرفی ترین قسمت دستگاه بتونیر درام آن است. هر چه این قسمت با ورق های با ضخامت بالا و با کیفیت تولید شود عمر مفید دستگاه نیز زیاد میشود.

موتور بتونیر

بتونیر ها از دو نوع موتور محرک برای انجام عملیات استفاده میکنند. اگر گنجایش بتونیر کم باشد از موتور های الکتریکی برای چرخش درام استفاده میشود. از دو نوع الکتروموتور تک فاز و سه فاز در تولید بتونیر استفاده میشود. اگر حجم دیگ بیشتر باشد و نیازمند قدرت زیاد برای چرخاندن دیگ باشد از الکتروموتور های سه فاز استفاده میشود و نوع دوم موتور های مورد استفاده در بتونیر ها موتور های دیزلی هستند. لازم به ذکر است که موتور های دیزلی دارای قدرت قابل توجهی در مقایسه با موتور های الکتریکی هستند.

گیربکس

قطعه ای که نیروی مکانیکی ایجاد شده توسط موتور را به درام دستگاه منتقل میکند گیربکس نام دارد. این قطعه گشتاور ایجاد شده توسط موتور را به درام دستگاه منتقل کرده و موجب چرخش این قسمت میشود. در بتونیر ها از دو عدد گیربکس استفاده میشود. یکی برای چرخش درام و دیگری برای کنترل فرمان دیگ است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-34316055  و 34316056-041

شماره های واتساپ :

09037288231 و 34316055-041

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@info

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بعد از بازارآهن تبریز

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل