ستون ریز چیست؟

ستون ریز چیست؟ یکی از اجزاء اصلی در امور پیمانکاری و سازه های عمرانی است. وظیفه اصلی ستون ریز ها حمل بتن آماده شده برای ریختن داخل فونداسیون است. با استفاده از این دستگاه هم زمان انجام بتن ریزی کاهش می یابد و هم دشواری کار بتن ریزی تا حدود زیادی کاهش پیدا میکند. قبل از طراحی و تولید شدن ماشین ستون ریز این عمل به وسیله نیروی انسانی انجام میشد. در روش سنتی که عمل ستون ریزی به صورت دستی انجام میشد زمان انجام ستون ریزی بسیار بالا بود و هدر رفت بتن در آن روش کاملا غیر اقتصادی بود. امروز دیگر ماشین آلات عمرانی و ساختمانی به حدی پیشرفت کرداند که عملیات را با چندین برابر سرعت گذشته انجام میدهند و یکی از این ماشین آلات کاربردی دستگاه ستون ریز است.

ستون ریز چیست؟

مشخصات دستگاه ستون ریز

ستون ریز دستگاهی برای انتقال و بتن ریزی، بتن آماده شده برای فونداسیون است. این دستگاه مناسب برای تمامی پروژه های عمرانی میباشد. مخصوصا از این دستگاه برای انجام بتن ریزی در پروژه هایی که امکان انتقال بتن ریز های اتوماتیک وجود نداشته باشد استفاده میشود از نظر اقتصادی صرفه اقتصادی نداشته باشد مناسب است. دستگاه های ستون ریز در ابعاد و نادازه های مختلف تولید میشوند. اندازه دستگاه بر اساس ابعاد پروژه انتخاب میشود. سیستم ستون از یک شاسی ریلی و پاکت متحرک تشکیل میشود. پاکت به کمک یک سیم بکسل که متصل به الکتروموتور است به سمت بالا یا پایین حرکت میکند.

استفاده از بتن ریز

نحو عملکرد بتن ریز ها دقیقا مانند دستگاه های بالابر ساختمانی است. تنها تفاوت آنها مسیر حرکتی دستگاه ها میباشد. در بالابر های ساختمانی مسیر حرکت به صورت عمودی است اما در ستون ریز این حرکت به صورت شیبدار طی میشود. در انتهای مسیر پاکت ستون ریز به افزایش شیر خود محتوات خود را به قالب ستون خالی میکند.

ستون ریز چیست؟

اجزاء ستون ریز

ستون ریز ها به صورت تک فاز و سه فاز در بازار موجود هستند و معمولا از یک موتور سه اسب بخاری برای راه اندازی آنها استفاده مییشود. ستون ریز در دو اندازه 5 و 7 متری ساخته میشوند. سنگین ترین آنها وزن 550 کیلویی دارد. در دستگاه های بزرگ حجم مخزن ستون ریز 110 لیتر است که از ورق جنس فلز st37 ساخته میشود. در ستون ریز های 7 متری از 30 متر سیم بکسل جهت لیفت مخزن استفاده میشود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل