تاریخچه ابزار های صنعتی

تاریخچه ابزار های صنعتی

بشر از بدو پیدایش تا به امروز، به فکر پیشرفت دادن به کار ها بوده. انجام کار ها در کمترین زمان ممکن برای انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. استفاده از ابزار های کمکی سرعت انجام کار ها را زیاد میکند و موجب صرفه جویی در انرژی نیروی انسانی میشود. در این نوشته به تاریخچه ابزار های صنعتی میپردازیم و با انواع مختلفی از ابزار ها آشنا میشویم. پس با فروشگاه اینترنتی صنعتگری همراه باشید.

تاریخچه ساخت و پیدایش ابزار ها

محققان بسیار زیادی در رابطه با تاریخ دقیق تولید اولین ابزار ها بررسی و تحقیق کرده اند اما تاریخ دقیقی از زمان پیدایش ابزار های صنعتی به دست نیامده است. در مطالعه تاریخ چند صد سال اخیر میتوان زمان تولید اولین دریل یا آچار های صنعتی اشاره کرد. معمولا ابزار ها با به وجود آمدن مشکلی خاص تولید میشوند. با یک مثال ساده این را توضیح میدهیم که بتوانید موضوع را بهتر درک کنید. فرض کنید یک لوله فلزی داریم که باید آن را در اندازه های مشخصی ببریم. استفاده از اره آهن بر تا حدودی امکان برش را برای ما فراهم میکند. اما اگر تعداد برش ها زیاد باشد. دیگر اره آهن بر پاسخگوی این نیاز نخواهد بود. در این نقطه فرز ها وارد میدان میشوند.

تاریخچه ابزار های صنعتی

مدرنیته شدن ابزار ها

امروزه بشر به دنبال انجام کار ها با راحت ترین حالت ممکن است. تمامی تلاش بشر بر این است که ابزارآلات و سیستم هایی طراحی و تولید کند که کار های محوله را بصورت تمام اتوماتیک و بدون نیاز به نیروی انسانی انجام دهد. هدف بر این که اپراتور تنها برای کنترل عملکرد و رفع خطا های کوچک در محل انجام کار حاضر باشد. در عصر مدرن دیگر هیچکس حاضر به انجام کار به وسیله نیروی دست نیست. ذاتا انجام کار ها به آن صورت برای هیچکس مقرون به صرفه نخواهد بود.

طبقه بندی ابزار ها

امروزه دیگر تمامی ابزار ها به صورت تخصصی تولید میشوند. تخصصی شدن ابزار ها باعث طبقه بندی آنها به صورت دقیق شده است. این طبقه بندی برای سهولت انتخاب دستگاه است. در زیر به یک طبقه بندی ساده از ابزار آلات اشاره خواهیم کرد.

ابزار آلات خودرو

همه ما از الزام وجود برخی از ابزار ها در خودرو خود آگاهیم. برای رفع برخی از ایرادات ساده که ممکن است در خودرو بوجود بیاید باید از این ابزار ها استفاده کنیم. مانند: جک، آچار چرخ، آچارشمع، پیچ گوشتی های متناسب با خودرو و… رانندگان حرفه ای و با تجربه بدون وجود ابزار به جاده نمیروند. برای تهیه جعبه ابزار کامل با یک قیمت مقطوع و پایین حتما به فروشگاه صنعتگری مراجعه کنید. 

ابزار آلات آهنگری

آهنگران جز استفاده کنندگان اصلی ابزار ها در صنعت خود هستند. کار با فلزات بدون وجود ابزار ها غیر ممکن به نظر میرسد. ابزار هایی مانند فرز، دریل، اره های آهن بر، انواع آچار ها، پیچ و مهره ها و… همگی از کمک کنندگان آهنگران در صنعت آهن و فلزات هستند.

ابزار های تخصصی

در برخی از صنعت های تخصصی مانند تولید سیستم انتقال مواد و تولید نوار نقاله برخی از ابزار های فوق تخصصی وجود دارد. این ابزار ها صرفا برای انجام کار در این زمینه طراحی شده اند. اما در این صنایع نیز برخی از ابزارها هستند که به کمک صنعتگران این رشته می آید.

ابزار های بادی – ابزار های دستی – ابزار های هیدرولیکی – ابزار های برقی

دریل، فرز، پیچ گوشتی ها، آچاره ها، آچار های ل شکل، آچار های ستاره ای، سمباده زن ها…

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-34316055  و 34316056-041

شماره های واتساپ :

09037288231 و 34316055-041

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@info

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بعد از بازارآهن تبریز

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل