نوار نقاله ماسه شویی

نوار نقاله ماسه شویی

ماسه شویی چیست؟

شن و ماسه از جمله سنگدانه هایی هستند که در فعالیت های عمرانی مثل زیر سازی جاده ها ، تولید آجر و خاک ریز سدها و فعالیت های ساخت و ساز کاربرد زیادی دارند. این ذرات کوچک سنگ یا به صورت طبیعی از طبیعت جمع آوری می شوند و یا در کارخانه ها تولید می شوند. نوع طبیعی هرسال بعد از بارندگی ها و سیل در بستر رودخانه ها جمع می شوند که بعد پایین آمدن سطح آب رودخانه ، می توان آن ها را جمع آوری کرد.

به کار گیری این ذرات در کاربردهایی که ذکر شد ، نیازمند فرآیندهایی مثل شستن و تفکیک آن ها می باشد.

ماسه شویی یکی از فعالیت هایی است که جهت استفاده از شن و ماسه و رس باید انجام بگیرد. در حالت ساده ماسه شویی ، فرآیند شستن و تمیز کردن و تفکیک شن و ماسه برای جداسازی ناخالصی های آن ها می باشد. در ماسه شویی گرد و غبار و سایر ریزدانه هایی که خارج از اندازه ماسه های موردنظر هستند حذف می شوند.

ماسه شویی چیست؟

انجام همه مراحل ماسه شویی توسط دستگاه ها و نوار نقاله های ماسه شویی انجام می گیرد.

از دیگر کاربردهای فرآیند ماسه شویی : شست و شو و تمیز کردن انواع سنگ دانه های ساختمانی مثل مواد سازنده بتن ، آسفالت و شن و ماسه های زمین های ورزشی و غیره.

کاربرد دیگر ماسه شویی می توان به زیاد کردن میزان تولیدات گیاهی اشاره کرد. چون ناخالصی ها و ذرات آلوده بستر گیاه حذف می شوند و عمل زهکشی و تهویه در آن به خوبی انجام می گیرد.

فرآیند ماسه شویی شامل مراحلی است که در زیر به طور مختصر توضیح داده می شوند:

ماسه شویی چیست؟

مراحل ماسه شویی

بعد از جمع آوری ذرات شن و ماسه و رس و سرند کردن آن ها مرحله بعدی شست و شو و در واقع ماسه شویی است که دارای مراحلی می باشد.

مرحله اول شامل آماده سازی ذرات است. در این مرحله ذرات از طریق نوارنقاله هایی به قسمت شست و شو کارخانه منتقل می شوند. بعد از انتقال بوسیله آب و محلول هایی عمل شست و شوی ذرات انجام میگیرد تا آلودگی های آن ها حذف شود. در این مرحله همچنین ذراتی که بهم چسبندگی دارند از یکدیگر تفکیک می شوند. در مرحله بعد ، ذرات برای اندازه گیری و طبقه بندی بر حسب اندازه برروی صفحات لرزشی منتقل می شوند. در این مرحله با توجه به دانه بندی ذرات ، عمل جداکردن و غربال آن ها توسط صفحاتی که هرکدام دارای مش های با اندازه مشخص هستند ، انجام میگیرد و ذرات خیلی ریز آنها حذف می شود. در مرحله آخر هر یک از گروه های ذرات با اندازه مشخص برای خارج شدن از کارخانه ، توسط نوارنقاله هایی جمع آوری می شوند.

برای مشاهده نحوه فعالیت خطوط ماسه شویی کارخانه ها کلیک کنید.

مراحل ماسه شویی

پل های ارتباطی فروشگاه صنعتگری با مشتریان محترم :

04134316056

09149169630

09120352283

فروشگاه صنعتگری تولید کننده و ارائه دهنده انواع دستگاه های صنعتی همچون انواع نوارنقاله ، انواع بلوک زن و بتونیر در ظرفیت های مختلف و تجهیزات و قطعات آن ها در کشور می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل