رولیک یا رولر نوار نقاله

رولیک یا رولر نوار نقاله

قطعه رولیک از اجزائ اصلی و بسیار مهم نوار نقاله ها است که بخشی از عمل انتقال به کمک این قطعات انجام میشود. رولیک یا رولر نوار نقاله هرز گرد هایی هستند که باعث کاهش اصطکاک و سهولت انجام عمل انتقال میشود. اگر در رابطه با رولیک یا رولر نوار نقاله سوالاتی برایتان پیش آمده باشد، در این نوشته سعی خواهیم کرد به بخشی از سوالات شما پاسخ دهیم. با ما در ادامه این نوشته همراه باشید.

رولیک یا رولر نوار نقاله

رولیک چیست؟

رولیک ها قطعات هرز گردی هستند که در قسمت سطحی و در زیر تسمه نقاله قرار میگیرند. وجود رولیک ها در این قسمت باعث حداقل شدن اصطکاک تسمه در حالت حرکت شود. وجود رولیک های مرغوب و با کیفیت در دستگاه نوار نقاله موجب افزایش طول عمر مفید سایر قطعات نوار نقاله خواهد شد. برای دریافت اطلاعات کاربردی و جامع در رابطه با نوار نقاله روی کلیک کنید و به دنیایی از اطلاعات بروز در این زمینه دست پیدا کنید.

انواع رولیک نوار نقاله

رولیک ها را میتوان از بعد های مختلفی برسی و طبقه بندی کرد. داشتن اطلاعات صحیح در رابطه با رولیک ها انتخاب را برای مشتری بسیار آسان خواهد کرد. در زمان مراجعه برای خرید رولیک اولین سوال این است که رولیک تعویضی میخواهید یا رولیک پرسی؟ در این نقطه مشتری باید بداند تفاوت این دو در چیست؟ آیا کدام یک مقرون به صرفه است؟

رولیک های تعویضی

منظور از تعویضی در قطعات رولیک یعنی اینکه بلبرینگ های بکار رفته در رولیک امکان تعویض شدن دارند. شاید در نگاه اول برای مشتری جالب باشد که اگر امکان تعویض قطعات مصرفی در رولیک وجود داشته باشد پس قطعا مقرون به صرفه خواهد بود. اما کمی صبر کنید تا با کمی توضیح بیشتر شاید نظرتان عوض شود. رولیک های تعویضی امکان تعویض بلبرینگ دارد اما آیا خود رولیک عمر مفید آنچنانی دارد که با تعویض بلبرینگ دوباره کار کند؟

رولیک های پرسی

این نوع از رولیک ها با نام پرسی یا معمولی شناخته میشوند. در زمان ساخت هر دو سر رولیک ها پرس شده و امکان هیچگونه تعویض یا تعمیر شدن ندارند. نقطه قابل تامل در این نوع از رولیک ها قیمت بسیار مناسب آنها در مقایسه با رولیک های نوع تعویضی میباشد.

رولیک رفت

از دیگر بعد های برسی رولیک ها، وظیفه و عملکرد آنها در سیستم های نوار نقاله است. در این نقطه نیز رولیک ها به دو قسمت رولیک رفت و برگشت تقسیم میشوند. منظور از رولیک های رفت قطعات قرار گرفته در بالای نوار نقاله است. این رولیک ها امکان حرکت تسمه نقاله در روی سیستم را آسان میکند.

رولیک برگشت

در مقابل رولیک های رفت که در قسمت بالایی نوار نقاله قرار دارند. در قسمت زیرین و پایینی نوار نقاله نیز رولیک هایی وجود دارد که از شل شدن تسمه در قسمت پایینی نوار نقاله جلوگیری میکند.

سایر قطعات مرتبط با رولیک ها

رولیک ها دارای تعدادی قطعه مرتبط هستند که باعث عملکرد بهتر و مدیریت شده آنها میشود. برای مثال پایه رولیک ها جز قطعاتی هستند که با کمک رولیک ها باعث انتقال مواد بدون ریخته شدن از کناره های سیستم میشوند.

لاستیک رولیک از دیگر قطعات پر مصرف در صنعت نوار نقاله است. اگر مواد انتقال شونده از ارتفاع به روی سیستم نوار نقاله سقوط میکند و در ادامه منتقل میشود. رولیک های مورد استفاده در این نوع نوار نقاله ها باید ضربه وارده توسط مواد را جذب کنند و به راحتی از بین نروند. استفاده از لاستیک در دور رولیک عمر مفید رولر ها را افزایش میدهند.

رولیک یا رولر نوار نقاله

فروشگاه اینترنتی صنعتگری یکی از بزرگترین تامین کنندگان قطعات سیستم های نوار نقاله و انتقال مواد در کشور میباشد. تامین قطعات با کیفیت، ارسال بموقع و سریع و خدمات پس از فروش فروشگاه صنعتگری جز با کیفیت ترین ها در میان فروشگاه های اینترنتی میباشد. برای دریافت اطلاعات و استعلام قیمت با ما در ارتباط باشید.

شماره های تماس 04134316056 – 041343160565

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل