تولید رولیک

تولید رولیک

رولیک چیست؟

رولیک ها جزو قطعات اصلی نوارنقاله ها هستند. نوارنقاله ها دستگاه های صنعتی هستند که در صنایع مختلف استفاده می شوند.

از جمله نوارنقاله هایی که در صنعت به کار می روند: تلسکوپی ، غلتکی ، زنجیری ، اسلت ، استاکر ، عمودی ، اسپیرال و… می باشند.

هر یک از دستگاه های نوارنقاله دارای شاسی ( بدنه یا استراکچر) ، تسمه(لاستیکی، pvc، مدولار،زنجیری و…) ، رولیک ، الکتروموتور و … هستند. رولیک ها از جمله اجزای مهم و ضروری کانوایرها می باشند.

رولیک ها در واقع جزء حمل کننده در کانوایرها هستند.

در این نوشته به طور مختصر به معرفی انواع رولیک و کاربرد هرکدام می پردازیم.

رولیک چیست؟

انواع رولیک

رولیک ها قطعاتی هرزگرد هستند که برای به چرخش درآوردن تسمه نقاله کمک می کنند. نسبت به کارایی دستگاه نوار نقاله به تعداد مورد نیاز برروی شاسی نوارنقاله نصب می شوند. در تولید رولیک ها عواملی مثل عرض دستگاه نوارنقاله ، میزان وزن بار و محصولاتی که از روی نوارنقاله رد می شوند را در نظر می گیرند. رولیک های صنعتی در جنس و اندازه و قطرهای مختلفی تولید می شوند.

رولیک ها در حالت کلی به دو شکل پرسی و تعویضی قابل تولید هستند. نوع تعویضی دارای بلبرینگ های تعویضی می باشد. در صورت خرابی یا آسیب رولیک ، می توان آن را تعویض کرد. نوع پرسی قابل تعویض نیس اما از نظر کیفیت بالاتر است. رولیک هایی که در نوارنقاله ها به کار می روند : فلزی ، تفلونی ، ضربه گیر ، PVC ، گالوانیزه ، فولادی و …

رولیک فلزی

نوع فلزی در کانوایرهای محیط هایی که رطوبت وجود دارد گزینه خوبی است. این رولیک ها در خطوط انتقال مواد به کار می روند. رولیک های فلزی سطح اصطکاک با تسمه را بالا میبرند و همین امر باعث چرخش راحت تر تسمه نقاله می شود.

رولیک فلزی

رولیک PVC

این رولیک ها به دلیل جنس پلاستیکی مقاومی که دارند در کانوایرهایی که موادانتقالی دارای ترکیباتی با حالت سایندگی و خورندگی هستند به کار می روند. به عبارتی در مقابل سایش و خورندگی مواد استحکام بالایی دارند. رولیک های پی وی سی سبک هستند و با محیط زیست نیز سازگارند. در کانوایرهای محیط های بهداشتی و دارویی به کار می روند.

رولیک تفلونی یا پلی اتیلنی

رولیک های تفلونی در کانوایرهای صنایع غذایی و محیط هایی که مواد انتقالی چسبنده هستند و حرارت میبینند ، به کار می روند. مانند کانوایرهای معادن گچ و نمک و سرامیک

رولیک تفلونی یا پلی اتیلنی

رولیک فولادی

رولیک های فولادی در کانوایرهایی که مواد انتقالی سنگین و سخت هستند به کار می روند. مانند کانوایرهای معادن

همچنین این رولیک ها دارای مقاومت بالایی در برابر دمای بالا هستند. در کانوایرهای محیط هایی مثل پتروشیمی از این رولیک ها در کانوایرها استفاده می شود.

رولیک فولادی

فروشگاه صنعتگری تولید کننده انواع رولیک های صنعتی مورد استفاده در کانوایرها می باشد.

جهت ارتباط با واحد فروش و کارشناسان فنی با فروشگاه صنعتگری در ارتباط باشید.

04134316056

09037288231

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-34316055  و 34316056-041

شماره های واتساپ :

09037288231 و 34316055-041

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@info

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بعد از بازارآهن تبریز

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل