از سال 1839 به بعد یعنی دقیقا بعد از کشف شدن ولکانیزاسیون یک تحول عظیم در دنیا اتفاق افتاد. صنعتی جدید تخت عنوان لاستیک سازی به دنیا اضافه شد. از محصولات تولیدی پس از آن تسمه نقاله های جنس لاستیکی است. تسمه های لاستیکی به دلیل داشتن قدرت انعطاف بالا، داشتن خاصیت ضد فرسایشی و چندین نقاط مثبت دیگر مناسب ترین ماده برای تولید تسمه های نقاله میباشد.

تسمه های جنس لاستیکی

انواع تسمه های لاستیکی

تسمه های جنس لاستیکی دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام بر اساس ویژگی هایی که دارند در کار های مختلفی استفاده میشوند. تمسه های لاستیکی دارای استاندارد خاصی برای تولید دارند. برای مثال این تسمه ها در عرض های 50 سانتی،60 سانتی،80 سانتی،100 سانتی متری و سایر ابعاد میباشد. هر کدام از این تسمه ها دارای مدل های آجدار و ساده هستند. از مدل های آجدار برای انتقال مواد در مسیر های شیبدار و همچنین مواد سر خورنده استفاده میشود.

صنایع بکارگیرنده تسمه نقاله جنس لاستیکی

امروزه از تسمه های نقاله در هر صنف و صنعتی برای سهولت انجام کار ها استفاده میشود. شرکت های تولید کننده مصالح ساتختمانی، معادن، کارگاه های ریخته گری، خطوط بازیافت مواد و هزاران صنف دیگر بکارگیرنده تسمه های نقاله میباشند. با هم دیگر به برسی بیشتر این صنایع و همچنین وظیفه آنها خواهیم پرداخت.

تسمه نقاله جنس لاستیکی

معادن

پر کاربرد ترین نوع تسمه نقاله در معدن ها، تسمه های لاستیکی میباشد.دلیل این امر وجود خاصیت ضد فرسایشی و ضد خوردندگی بودن لاستیک میباشد. مواد استخراج شده از معادن ممکن است دارای لبه های تیز و برنده باشد. تسمه انتقال دهنده این مواد باید توانایی تحمل این فشار را داشته باشد و به زودی از بین نرود.

خطوط انتقال کود و سموم

با توجه به خاصیت اسیدی بودن کود ها سموم شیمیایی بهترین روش برای انتقال این مواد بین قسمت های مختلف استفاده از دستگاه های اتوماتیک میباشد.

خطوط بارگیری

در بارگیری مواد استفاده از نوارنقاله کار را تا حد ممکن سهولت میبخشد. حال وجود تسمه نقاله لاستیکی روی سیستم کانوایر باعث حداقل شدن سر خوردن مواد و همچنین عمر مفید بالای سیستم خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل