تاریخچه دستگاه های بلوک زنی

لیست قیمت بلوک زن دستی

لیست قیمت بلوک زن دستی در تبریز

این نوع از دستگاه های بلوک زنی به 2 صورت دستی و برقی جهت ساخت و تولید انواع مختلفی از بلوک های سیمانی استفاده می شوند . به وسیله ی این ماشین آلات می توان انواع بلوک های دیواری ، سقفی و … را تولید کرد که در پروژه های عمرانی ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته از ماشین آلات از کاربرد ویژه ای بهره مند هستند و جزو دسته پرکاربرد ماشین آلات در صنعت هستند. در این مقاله قصد داریم در مورد تاریخچه ی این دستگاه نیز برایتان مطالب را ارائه کنیم.

لیست قیمت بلوک زن دستی

تاریخچه دستگاه های بلوک زنی

در گذشته برای پیشبرد کارها از نیروی های انسانی استفاده می شد . در مورد تولید بلوک ها نیز به همین روش عمل می شد. مواد اولیه توسط نیروی دست همزده می شد . سپس درون قالب هایی ریخته می شد و به وسیله ی نیروی دست انسان فشرده شده میشد. سپس از قالب جدا می کردند و ادامه کار به همین روش ادامه داشت. در زمان های قدیم دستگاهی تحت عنوان بتونیر یا میکسر وجود نداشت و تمامی پروسه تولید به صورت کاملا دستی و توسط افراد انجام میشد.

به عبارتی مواد اولیه درون یک تشت و یا حتی بر روی زمین و توسط نیروی انسانی مختلط شده و آماده قالب زنی می شد. فشاری که توسط نیروی انسانی بر روی قالب بلوک زنی وارد می شود ، در حدی نیست که باعث مقاومت و استحکام بلوک شود و حتی پس از تولید نیز شاهد ترک هایی بر روی آن خواهیم بود که از استحکم آن می کاهد. امروزه با استفاده از دستگاه های بلوک زنی میتوان به راحتی انواع مختلفی از بلوک های سقفی ، دیواری ، تیغه ای و … را به تولید رساند و این در حالی است که به سبک سنتی ، تنها یک نوع از این بلوک ها قابل تولید هستند.

تاریخچه دستگاه های بلوک زنی

انواع بلوک زن در صنعتگری

همانطور که گفتیم استفاده از روش سنتی در دنیای امروزی که صنعت و علم تا حد بسیار زیادی پیشرفت کرده است ، دیگر جایی ندارد و نیاز است که بلوک های ساختمانی را نیز به صورت اتوماسیون و به وسیله ی ماشین آلات مرتبطه انجام دهیم. دستگاه بلوک زنی نام دستگاهی است که به وسیله ی آن می توان به تولید بلک های ساختمانی به سبک مدرن پرداخت. این دستگاه با توجه به نیاز کاربران در انواع مختلفی تولید می شود که می توان با توجه به حجم کاری موجود ، نوع دستگاه را انتخاب کرد. دستگاه های بلوک زنی را در انواع مختلفی تولید می کنند که به ترتیب زیر می باشند :

  • دستی برقی
  • دستی خودرویی
  • نیمه اتوماتیک
  • تمام اتوماتیک
انواع بلوک زن در صنعتگری

مزایای استفاده از بلوک زن ها

  • در روش سنتی بلوک ها پس از تولید دچار ترک خوردگی و گاها شکستگی می شوند و این درحالی است که در روش ماشینی این مشکل پیش نمی آید و بلوک ها ردیف و بدون هیچ شکستگی به مرحله تولید می رسند و این یک ویژگی بارز به شمار می رود.
  • سرعت تولید بلوک در این دستگاه ها بسیار بیشتر است ( تعداد خانه های تولید بلوک بیشتر از نوع کاملا دستی است )
  • می توان به وسیله ی این دستگاه ها انواع مختلفی از بلوک ها را به مرحله ی تولید رساند ( متناسب با کاربردی که باید داشته باشند)
  • از لحاظ ابعادی نیز می توان قالب های دستگاه را در ابعاد دلخواهی تهیه کرد تا سایز مشخصی از بلوک را تولید کند.
  • زمانی که بلوک ها توسط دستگاه تولید می شوند ، تحت ضربه و فشار بیشتری قرار می گیرند و درنتیجه نوع بلوک نیز به صورت کاملا فشرده و نیز مستحکم تولید می شود که باعث افزایش طول عمر آن و در نتیجه آن سازه می شود.
مزایای استفاده از بلوک زن ها
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل