نوار نقاله در صنعت خوراک

نوارنقاله در صنعت خوراک

نوار نقاله ها از سیستم های کارساز در تولید بیشتر و با کیفیت محصول است. نوار مقاله ها با انتقال پر سرعت و بدون وقفه محصولات امکان تولید بیشتر را برای تولید گنندگان فراهم میکنند. در این نوشته با کاربرد های مختلف سیستم های انتقال در این صنعت آشنا خواهیم شد. با ما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سیستم ها و اجزاء تشکیل دهنده آن همراه باشید.

نوارنقاله چیست؟

اولین سوال برای علاقمندان به سیستم های انتقال مواد این است که نوار نقاله چیست؟ و چه کاربرد هایی در پیشرفت صنعت دارد؟ باید بگوییم که نوار نقاله ها جزئی از سیستم های انتقال مواد هستند که مواد را به وسیله یک تسمه در یک مسیرانتقال میکند. نوار نقاله ها میتوانند در مقایسه با نیروی انسانی مواد را با حجم بیشتر و سرعت بالا منتقل کنند. در انتقال مواد به وسیله نوارنقاله ها به صورت قابل توجهی از آسیب های احتمالی وارده به نیرو انسانی و محصول جلوگیری شود.

نوارنقاله در صنعت خوراک

کاربرد نوار نقاله ها در صنعت خوراک چیست؟

برای افزایش راندمان تولید و کیفیت در خطوط تولید مواد غذایی استفاده نوار نقاله جز الزامات خط تولید است. این دستگاه ها با کمک له انتقال به موقع مواد امکان انجام تولیدات جدید را برای کارخانجات و کارگاه ها فراهم میکند. علاوه بر انتقال مواد غذایی، نوار نقاله ها میتوانند در سنجش کیفیت مواد تولیدی و بسته بندی را نیز سرعت دهند.

انواع نوار نقاله های خطوط مواد غذایی

در کارگاه های تولیدکننده مواد غذایی مدل های مختلف نوار نقاله مورد استفاده قرار میگیرد که هر کدام وظیفه خاص خود را ایفا میکند. نوارنقاله در صنعت خوراک و مواد غذایی نقش اساسی دارد.در ادامه چندین مدل از این نوار نقاله ها اشاره کرده و کاربرد هر کدام را تشریح خواهیم کرد.

نوارنقاله در صنعت خوراک

نوار نقاله بارگیری

یکی از اساسی ترین دستگاه ها در افزایش راندمان تولید دستگاه نوار نقاله بارگیری است. این دستگاه کمک میکند عمل باریگیری تولیدات با سرعت عمل بیشتر انجام شود. همچنین بارگیری محصولات به وسیله این دستگاه ها کمک میکند تا نیروی انسانی با صرف انرژی کمتر برای عمل بارگیری را به سرانجام برساند و انرژی خود را برای انجام تولید باکیفیت صرف نماید.

نوار نقاله های الواتور

در قسمت هایی از خطوط تولید که مواد باید یک مسیر غیر هم سطح را طی نمایند نوار نقاله های الواتور در این مرحله به میدان می آیند و این عمل را انجام میدهند. نوار نقاله الواتور بر اساس نام خود مانند آسانسور عمل می نماید و محصولات را در مسیر های با شیب تند انتقال میدهد.

نوار نقاله رولیکی

از دیگر نوار نقاله های پر کاربرد در خطوط تولید و بسته بندی مواد غذایی نوارنقاله های رولیکی هستند. این نوع از دستگاه ها با کمک نیروی گرانشی مواد را در مسیر رو به پایین انتقال میدهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل