بالابر ساختمانی - مصالح بر - لیفتر

یکی از مهم ترین ابزار های مورد استفاده در پروژه های ساختمانی، بالابر ها هستند. این مکانیزم ها امکان حمل بار های سنگین را در کوتاه ترین زمان ممکن برای ما فراهم میکنند. مصالح بر ساختمانی در شکل ها گوناگونی تولید میشوند. لازم به ذکر است که این ابزار ها در قدرت ها و ظرفیت های مختلفی تولید میشوند. استفاده کنندگان باید بر حسب نیاز خود مناسب ترین را از بین آنها یافته و تهیه نمایند. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بالابر های ساختمانی میتوانند در ادامه نوشته با ما همراه باشند.

بالابر ساختمانی چه کار میکند؟

در گذشته برای انتقال مصالح و ابزار ها به طبقات بالا از یک مکانیزم اهرمی استفاده میشد. با گذر زمان و تکامل صنعت و تکنولوژی راهکار های ارگونومیک جایگزین آن بالابر های ابتدایی شد. علاوه بر تکامل صنعت، با بالا رفتن تعداد طبقات سازه ها بالابر های دستی عملا کاربرد آنچنانی نداشتند. امروزه بالابر های ساختمانی توانایی حمل بار تا حجم 1000 کیلوگرم را دارند.

انواع بالابر ساختمانی

بالابر های ساختمانی به دو نوع سه فاز و تک فاز طبقه بندی میشوند. هر کدام دارای یک سری ویژگی های منحصر به فرد و کارایی های جداگانه است.

بالابر تک فاز : نیروی محرک این نوع بالابر ها توسط یک الکتروموتور تک فاز با قدرت 3 اسب بخار تامین میشود. الکتروموتور مورد استفاده در این نوع بالابر ها با تغذیه از برق شهری 220 ولتی قادر به انجام عملیات حمل بار هستند. مزیت های این نوع بالابر ها قیمت نسبتا مناسب در مقایسه با بالابر های سه فاز میباشد. بالابر های تک فاز توانایی حمل بار تا نهایاتا 350 کیلوگرم را دارند.

بالابر سه فاز : این نوع بالابر ها از نمونه ذکر شده در بالا به مراتب قدرتمندتر و پرظرفیت تر است. در این نوع بالابر ها از الکتروموتور سه فاز استفاده میشود. این بالابر ها قابلیت حمل بار در حجم بالا هستند و مدل های مستحکم و قدرتمند آنها توانایی حمل بار تا 1000 کیلوگرم را دارد.

مزایای بالابر یا مصالح بر

حمل بار در حجم بالا با صرف کمترین زمان یکی از مزیت های این دستگاه در پروژه های عمرانی میباشد. از دغدغه های اصلی پیمانکاران ساختمانی انجام عملیات در زمان مقرر بدون کمترین دیر کرد است. این ابزار کمک های زیادی در پیشرفت عملیات برای ما میکنند.

اجزائ تشکیل دهنده

بالابر از پنج قسمت تشکیل میشود. این پنج قسمت عبارت است از شاسی، دینام، گیربکس، کلید فرمان، سیم بکسل

شاسی : شاسی این ابزار از جنس فولاد درجه یک برای تحمل وزن مورد انتقال است. قسمت شاسی از سه قسمت و تیکه جداگانه تشکیل میشود که شامل دو عدد بازو نگهدارنده و یک عدد ریل است.

دینام : دینام مورد استفاده در مصالح بر ها بر حسب کارکرد آنها تعیین میشود. اگر نیاز به حمل بار در وزن و حجم بالا باشد، از الکتروموتور های سه فاز با قدرت بالا استفاده میشود.

گیربکس : قطعه گیربکس در بالابر یکی از مهمترین اجزائ آن است. این قطعه گشتاور تولید شده توسط دینام برقی را به تنظیم شده مورد استفاده قرار میدهد.

کلید فرمان : کلید کنترل یا فرمان دستور شروع و قطع عملیات را به کل سیستم میدهد. همچنین مسیر حرکت را توسط این کلید تعیین میکنیم.

سیم بکسل : طناب مورد استفاده در مصالح بر باید به حدی مستحکم باشد که زیر بار با وزن بالا بزودی از بین نرود.

الکتروموتور مورد استفاده در بالابر
شاسی بالابر ساختمانی
بالابر ساختمانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل