نگهداری از سیستم های هیدرولیکی

نگهداری سیستم هیدرولیک

اشتباه اول

تعویض نامرتب روغن سیستم هیدرولیک

سیال موجود در سیستم های هیدرولیکی در دو مورد نیازمند تعویض دارد و در هنگام وقوع این شرایط باید در اسرع وقت اقدام به تعویض روغن یا سیال داخل سیستم کرد. اولی زمانی است که خواص فیزیکی و شیمیایی سیال از بین رفته باشد. در این زمان هنگام استفاده از سیستم هیدرولیک فشار زیادی به پمپ هیدرولیکی وارد میشود. این اتفاق فقط با برسی آزمایشگاهی قابل تشخیص است و به صورت بصری یا تجربی قابل تشخیص نیست. دومی زمانی است که سیال دارای آلودگی باشد. راهکار مناسب برای رفع چنین ایراد استفاده از فیلتر برای تصویه آن است. استفاده از فیلتر های با کیفیت تولید شده توسط برند های معتبر در سیستم های هیدرولیک بسیار ضروری است.

اشتباه دوم

نگهداری از سیستم هیدرولیکی

تعویض فیلتر های هیدرولیکی در زمان نامناسب

پر شدن تمام منافذ فیلتر ها زمان تعویض انها است. وجود ناخالصی در سیال مورد استفاده در کوتاه مدت باعث افت کارکرد سیستم میشود. اگر فیلتر های مورد استفاده در سیستم هیدرولیکی به موقع تعویض نشود در یک مدت کوتاه سیستم را از بین خواهد برد. سیال غیر خالص از طریق سوپاپ فیلتر وارد سیستم میشود و آن را از بین میبرد. بهترین راهکار برای اطلاع از گرفتگی فیلتر ها بکارگرفتن سوئیچ های هشدار دهنده است.

اشتباه سوم

عدم توجه به حرارت سیستم هیدرولیکی

دما بالا در همه جا و همه سیستم ها مخرب است. سیستم های هیدرولیکی نیز با فعالیت در دمای بالای کنترل نشده به زودی از کیفیت افتاده و بین خواهند رفت. اپراتور های استفاده کننده از سیستم های هیدرولیکی باید به صورت دقیق و مدیریت شده دما سیستم را چک کنند. در صورت بالا رفتن دما سیستم اپراتور ها باید با انجام راهکار هایی اقدام به کاهش فشار دستگاه کنند. اینکه یک سیستم هیدرولیکی در چه دمایی از کار افتاده و از بین خواهد رفت بر اساس نوع سیال مورد استفاده و جدول های مربوطه به نوع سیال قابل تعیین است. معمولا روغن ها قابلیت تحمل دمای بالا و تحت فشار را دارند اما باید لوله های مورد استفاده در سیستم و اتصالات نیز قابلیت تحمل چنین دمای بالایی را داشته باشند.

اشتباه چهارم

نگهداری از سیستم هیدرولیکی

عدم استفاده از سیال مناسب

مهم ترین جز سیستم هیدرولیکی سیال مورد استفاده در آنهاست. باید با توجه به نوع سیستم مورد استفاده و پارامتر های در حال انجام یک روغن مناسب برای بکارگیری در دستگاه ها انتخاب کنیم. مهم نیست از آن روغن برای انتقال قدرت یا روانکاری استفاده میشود. باید به نوع روغن، دمای کاری، ویسکوزینه و بسیاری از پارامتر های دیگر در انتخاب روغن مناسب بسیار اهمیت دارد. استفاده از روغن مناسب باعث عملکرد صحیح قطعات سیستم هیدرولیکی اعم از یونیت های هیدرولیکی، جک های هیدرولیکی و… میشود.

اشتباه پنجم

برسی سیستم هیدولیکی قبل از راه اندازی

تمامی موتور ها و سیستم های هیدرولیکی باید قبل از راه اندازی توسط اپراتور چک شوند. روغنکاری و روانکاری سیستم های محرک جز مهم ترین اقدامات قبل از راه اندازی و بکارگیری این سیستم ها است. نگهداری سیستم هیدرولیکی برای افزایش عمر مفید سیستم ها بسیار مهم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل