جک های هیدرولیکی

جک های هیدرولیکی

سیلندر های هیدرولیکی

جک های هیدرولیک یکی از مهم ترین قسمت های سیستم های هیدرولیکی است که با عملکرد خود باعث انجام کار ها میشود. این ابزار ها در اکثر ماشین آلات سنگین عمرانی و صنعتی استفاده میشوند. سیلندر های هیدرولیک یکی از کارساز ترین ابزار ها در زندگی هستند که در نبوأ آن ها بسیاری از امور با مشکل جدی مواجه خواهد شد.جک های هیدرولیک در بازار با نام جک های روغنی نیز شناخته میشود. برای شناخت بیشتر این ابزار در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

سیلندر های هیدرولیکی

از جک های روغنی برای بالا بردن و نگهداری اجسام سنگین استفاده میشوند. سیلندر های هیدرولیک قدرت روغن را به نیروی مکانیکی تبدیل میکنند. ساده ترین کاربرد این ابزار ها در بالابر های خودرو است، که در اتوسرویس ها استفاده میشود. اگر برای مشکل پنچرگیری

به اتوسرویس مراجعه کنید، خودرو شما به کمک مکانیزم سوسمار مانندی که به وسیله یک جک هیدرولیک عمل میکند، بالا برده میشود. برای درک بهتر نوع عملکرد و ساختار سیلندر های هیدرولیک عضله های خود را در نظر بگیرید که با انقباض خود باعث جمع شدن دست و پا میشود و برعکس. هیدروسیلندر ها بر خلاف ساختار ساده و جثه کوچک خود توانایی تحمل چندین تن وزن روی خود را دارند.

جک های هیدرولیکی

کاربرد های جک هیدرولیکی

هیدروسیلندر ها، از همان ابتدا با ساختار ارگونومیک و عدم اشغال فضای زیاد در سیستم ها مورد توجه قرار گرفت. برخلاف توانایی های بزرگ و عملکرد بینظیر، یک معماری بسیار ساده ای دارند. از سیلندر های هیدرولیکی در قسمت هایی از سیستم استفاده میشود که نیازمند حرکت خطی باشد. جک های هیدرولیکی انرژی سیال داخل خود را به انرژی مکانیکی و یا حرکتی تبدیل میکنند.

انواع سیلندر های هیدرولیکی

سیلندر های هیدرولیکی در دو مدل تک اثره و دو اثره ساخته میشوند. منظور از تک اثره و دو اثره بودن سیلندر ها توانایی وارد کردن نیرو به مکانیزم هم در فشار مثبت و هم در فشار منفی میباشد. از جک هیدرولیک های دو اثره در بیل مکانیک ها، لودر ها و… استفاده میشود. از جک های روغنی تک اثره در کامیون ها برای تخله بار استفاده میشود.مسیر برگشت جک به کمک وزن تریلر طی میشود.

سیستم کار سیلندر ها

بر اساس قانون پاسکال، فشار در همه نقاط سیالات یک نواخت است و اگر به روغن هیدرولیک داخل سیلندر فشار وارد کنیم در همه نقاط به صورت مساوی فشار وجود خواهد داشت. با وارد کردن فشار جزئی با یک سطح مقطعی کم میتوانیم همان میزان فشار با سطح مقطعی وسیعی داشته باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل