ستون ریز و کاربرد آن

ستون ریز و کاربرد آن

دستگاه ستون ریز چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی های روز در دنیا و افزایش ساخت و سازها و ساختمان سازی ، طراحی ، تولید و به کارگیری انواع ماشین آلات و دستگاه های صنعتی بیشتر شد.

دستگاه ستون ریز یکی از این تجهیزات می باشد که از ماشین آلات مهم و کاربردی در کارهای عمرانی است. ستون ریز همان طور که از اسمش مشخص است برای ستون سازی ساختمان ها و سازه ها استفاده می شود. اگر این عمل به درستی انجام نشود ، در اثر شکست یک ستون ممکن است ایمنی ساختمان به خطر بیفتد چون سازه ها بر روی ستون بنا می شوند و یکی از اصلی ترین قسمت های اسکلت ساختمان ها و سازه ها همان ستون ها هستند که وزن سازه را به فوندانسیون و پی ساختمان منتقل می کنند.

ستون ها را با توجه کاربرد نوع سازه(تجاری،مسکونی،اداری)، شکل ستون(مربع، گرد، چندضلعی)، تعداد طبقات سازه و…طراحی کرده و می سازند.

ستون ها معمولا از مصالحی مثل آجر، سنگ، بلوک، بتن، فولاد و… می سازند که مقاومت فشاری خوبی دارند.

بعد از مرحله اسکلت بندی و آرماتوربندی سازه و درست کردن قالب ستون ها، نوبت به ریختن بتن به ستون ها می رسد. در این روش سرعت عملیات ستون ریزی زیاد می شود و نیاز به اپراتور یا کارگر برای انجام فرآیند ستون ریزی کاهش می یابد در نتیجه استفاده از این دستگاه مقرون به صرفه نیز می باشد.

دستگاه ستون ریز چیست؟

انواع ستون ریز

گردان (مخصوص پروژه های عمرانی بزرگ)

ثابت (برای سازه هایی با تعداد ستون های زیاد)

نحوه کار این دستگاه ها که عموما بدنه فلزی دارند به این صورت است که شبیه بالابر، بتن داخل محفظه آن که روی ریلی حرکت میکند ، ریخته می شود و تا ارتفاع مورد نیاز بالا برده

و داخل قالب ستون میریزند. این دستگاه ها قابلیت پر کردن قالب ستون ها را تا ارتفاع 7 متر دارند. برای ارتفاع بیشتر از 7متر باید از پمپ های بتن برای بتن ریزی استفاده کرد.

انواع ستون ریز
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-91032309  و 09146417839

شماره های واتساپ :

09146417839

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@gmail.com

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بازارآهن تبریز – سوله 10

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل