میز مونتاژ/نوارنقاله مونتاژ/ساختار میز مونتاژ

میز مونتاژ/نوارنقاله مونتاژ/ساختار میز مونتاژ

میز مونتاژ/نوارنقاله مونتاژ/ساختار میز مونتاژ

یکی از انواع سیستم های انتقال در صنعت نوارنقاله های مونتاژ می باشند که معمولا به جهت مونتاژ کردن

قطعات مختلف صنعتی از آن ها استفاده می شود. هر سیستمی با قرارگیری قطعات و تجهیزاتی کنار یکدیگر

به تولید یک دستگاه منجر می شود . فروشگاه صنعتگری بزرگترین تولیدکننده ماشین آلات و تجهیزات صنعتی

در کشور ، به تولید این دستگاه با بالاترین کیفیت و به صورت سفارشی می پردازد.

در ادامه برای درک بهتر شما عزیزان و نیز راهنمایی کامل جهت داشتن خریدی بهتر ، ساختار کلی این دستگاه

را برایتان بیان می کنیم و به توضیح هر یک از این بخش ها می پردازیم.

ساختار کلی نوارنقاله مونتاژ در صنعت

  • شاسی دستگاه : مهم ترین بخش یک سیستم انتقال شاسی و یا همان استراکچر آن می باشد که می تواند از جنس استیل ، جنس آلومینیوم و یا فولادی باشد که در این فروشگاه امکان تولید هر سه نوع از این شاسی وجود دارد.
  • نوع تسمه نقاله : معمولا برای انتقال قطعات صنعتی و مونتاژ آن ها از تسمه های پی وی سی استفاده می کنند که صیقلی شده و صاف می باشند و در نتیجه تسمه مصرفی در این نوع از نقاله ها پی وی سی می باشد که می تواند در ضخامت هایی چون 1.5 ، 2 ، 3 میلی متری برروی شاسی نصب شود.
  • تسمه آنتی استاتیک : برخی از مواد هستند که دارای خاصیت اسیدی هستند و به هنگام تماس با تسمه به آن آسیب وارد می کنند که به همین علت برای انتقال این نوع از مواد ، این فروشگاه از تسمه های آنتی استاتیکی استفاده می کنند.
  • درام و یا توپی : در ابتدا و انتهای دستگاه به جهت به حرکت درآمدن تسمه از درام هایی استفاده می شود که برای این نوارنقاله ها معمولا در دو قطر 9 و 11 به تولید می رسند و نیز در زیر تسمه ، از رولیک هایی با فاصله ی مشخص از یکدیگر به منظور نگهداشتن تسمه استفاده می کنند.
  • الکتروموتور و گیربکس : برای حرکت تسمه برروی شاسی دستگاه در ابتدای دستگاه از موتور گیربکس استفاه می شود که معمولا در مارک های موتوژن ، الکتروژن و …. می باشد که طبق درخواست مشتری انتخاب می شود و نیز قدرت موتور نیز برطبق وزن موادی که قرار است انتقال داده شود تعیین می شود.
  • تابلو برق : تابلو برق نیز متشکل از کابینت هایی با سایز متناسب می باشد که شامل کابل های مینیاتوری و کنتاکتورهایی جهت تنظیم سرعت ، استارت و استوپ و سایر تنظیمات نوارنقاله می باشد.
  • اینورتر : اینورترها نیز شامل سیستم تغییر سرعت و نیز تنظیم سرعت سیستم نقاله می باشد.
  • شلف بندی به هنگام استفاده از این میز مونتاز معمولا در هر متر یک نفر از کارگرها در دوطرف نقاله به صورت نشسته و یا ایستاده کار می کنند که برای نگهداری ابزار ان ها از طبقه بندی هایی تحت عنوان شلف برروی میز نقاله تعبیه می کنند که محل نگهداری این ابزارالات می باشد.
  • ال ای دی استفاده از روشنایی هایی برروی دستگاه تا نور بیشتری متمرکز قسمت مونتاز میز باشد. به عبارتی دیگر در این نوع نقاله ها به دلیل اینکه کارگران دور تا دور میز با تعداد زیادی مشغول کار می شوند محیط کم نور می شود و به همین علت بالای سر هر میزی از روشنایی های ال ای دی استفاده می شود .
  • تهویه در برخی از کاربردها برروی این میزها به جهت مونتاز کردن قطعاتی استفاده می شود که نیاز به لحیم کاری و … دارند و به همین علت برروی هر میز از سیستم تهویه ای به کار گرفته می شود تا از ایجاد دود و …جلوگیری شود.
  • میزکار کنار میز نوارنقاله از میزهایی کاری استفاده می شود که محل نشستن کارگران می باشد. ابعاد این میزها معمولا یک متر در 80 سانتی متر می باشد که دارای ارتفاع استاندارد 75 تا 80 سانتی متر می باشد تا کارگران به راحتی برروی ان ها قادر به انجام کارهای خود باشند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-34316055  و 34316056-041

شماره های واتساپ :

09037288231 و 34316055-041

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@info

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بعد از بازارآهن تبریز

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل