وبلاگ فروشگاه صنعتگری

معرفی جدید ترین تجهیزات صنعتی

فیلم

فیلنامه نویسی ( بخش سوم )

فیلنامه نویسی ( بخش سوم )

 فیلنامه نویسی ( بخش سوم )

ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺟﻪ داﺷﺖ ﮐﻪ  ﺳﯿنما اول ﯾﮏ رﺳﺎﻧﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮي و ﺑﻌﺪ ﯾﮏ رﺳﺎﻧﻪ ﺻﻮﺗﯽ اﺳت . دﯾﺎﻟﻮگ ﻻزم و ﺣﯿﺎﺗﯽ اﺳﺖ

اﻣﺎ ﻧﺒﺎﯾﺪ در د دﯾﺎﻟﻮگ ﻧﻮﯾﺴﯽ ﺣﺘﯽ ﮐﻮﭼﮑﺘﺮﯾﻦ اﺣﺴﺎﺳﺎت را ﺑﻪ ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮ ﮔﻮﺷﺰد ﮐرد.

. ﺑﺎزي ﻫﺎ و ﻓﯿﻠﻢ ، اﮔﺮ ﻓﻀﺎﺳﺎزي ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺣﺲ ﺻﺤﻨﻪ را درك ﻣﯽ ﮐﻨﺪ و دﯾﮕﺮ ﻧﯿﺎزي ﺑﻪ دﯾﺎﻟﻮگ ﻫﺎي ﮐﺸﺪار

و ﻃﻮﻻﻧﯽ ، ﻧﺎﻣﻪ ﻗﻮي ﺑﺎﺷﺪ ﻧﯿﺴﺖ . در واﻗﻊ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺎﻫﯿﺖ و وﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎي ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ دﯾﺎﻟﻮگ ﻫﺎ را ﻧﻮﺷﺖ و

ﺗﺎ ﺣﺪ ﻣﻤﮑﻦ از دﯾﺎﻟﻮﮔﻬﺎي ﻣﻮﺟﺰ و ﭘﺮ ﻋﻤﻖ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﺮد اﻟﺒﺘﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺛﻘﯿﻞ و ﺳﻨﮕﯿﻦ ﻧﯿﺴﺖ .

 

فیلنامه نویسی ( بخش سوم )

ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ

ﻣﯽ ﺗﻮان ﺳﻪ وﯾﮋﮔﯽ ﺑﺮاي ﯾﮏ دﯾﺎﻟﻮگ ﻣﻨﺎﺳﺐ ذﮐﺮ ﮐﺮد :ت . ﺻﺤﯿﺢ ﮔﻔﺘﻦ و ﻋﺪم ﺗﻮﺿﯿﺢ واﺿﺤﺎ ، ﺧﻼﺻﻪ ﮔﻔﺘﻦ

وﻟﯽ ، ﻓﯿﻠﻢ ﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﯾﺲ اﺣﺘﯿﺎج ﭼﻨﺪاﻧﯽ ﺑﻪ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﮐﺎﻣﻞ ﺗﮑﻨﯿﮏ ﺳﯿﻨﻤﺎ ﻧﺪارد ، ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺛﺎﺑﺖ ﻧﻤﻮده ،ﻓﯿﻠﻢ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯾﯽ

ﮐﻪ ﻓﯿﻠﻢ ﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﯾﺴﺎﻧﺸﺎن ﺑﺎ ﺗﮑﻨﯿﮏ ﺳﯿﻨﻤﺎ آﺷﻨﺎﯾﯽ ﮐﺎﻣﻞ دارﻧﺪ ﻣﻮﻓﻖ ﺗﺮﻧﺪ.

 

فیلنامه نویسی ( بخش سوم )

 ﭼﺮا ﺑﺎﯾﺪ ﻓﯿﻠﻤﻨﺎﻣﻪ ﺧﻮد را ﺛﺒﺖ کنیم ؟

در ﺳﯿﻨﻤﺎي اﯾﺮان ﻫﯿﭻ ﺖ ﭼﯿﺰ ﻏﯿﺮﻣﻤﮑﻦ نیست اﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﻃﺮح ﯾﺎ ﻓﯿﻠﻤﻨﺎﻣﻪ ﺗﺎن را ﺑﺪزدد و

ﺷﻤﺎ آن را در ﺑﺎﻧﮏ ﻓﯿﻠﻤﻨﺎمه ﺧﺎﻧﻪ ي ﺳﯿﻨﻤﺎ ﺛﺒﺖ ﻧﮑﺮده ﺑﺎﺷیم ﻫﯿﭻ ﮐﺎری نمی ﺗﻮاﻧﯿﺪ اﻧﺠﺎم دﻫید.

 

فیلنامه نویسی ( بخش سوم )

 

اگر طرح یا فیلمنام هي خود را ثبت کنیم باز هم امکان دارد

کسی آن را بدزدد ؟

در سینماي ایران هی چ چیز غیرممکن نیست . اگر کسی طرح یا فیلمنامه تان

را بدزدد و شما آن را در بانک فیلمنامه ي خانه ي سینما ثبت نکرده باشید ،

هیچ کاري نم یتوانید انجام دهید . اما اگر آن را ثبت کرده باشید ، میتوانید با ارائه ي

رسید ثبت فیلمنامه که شبیه به فرم ثبت آن است . از شخصی که فیلمنامه تان

را دزدیده به مراجع ذیربط شکایت کنید و حق خودتان را بگیرید .

فیلنامه نویسی ( بخش سوم )

 

فیلنامه نویسی ( بخش سوم )

المیرا خشابی

المیرا خشابی طراح و بهینه ساز سایت و نیز کارشناس رشته مهندسی کامپیوتر می باشد که علاقه مند به سئو بوده و اوقات فراغت خود را به مطالعه در این مورد صرف می کند. تعداد مقالات ثبت شده وی تا کنون : 2093 عدد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *