تسمه نوار نقاله pvc

تسمه نوار نقاله pvc

خرید تسمه نوار نقاله pvc

تسمه نقاله ها به عنوان بخش های اصلی یک سیستم انتقال شناخته می شوند که در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند . این نوع از محصول دارای کارایی بسیار بالایی می باشد که به عنوان انتقال دهنده ی اصلی به کار می رود. یکی از کاربردی ترین انواع این تسمه ها نوع پی وی سی می باشد که از جنس پلاستیک پلی وینیل کلراید تولید می شود. پلی اورتان نیز نوعی پلاستیک پرکاربرد است که در صنعت کاربرد دارد. ولی نوع PVC سومین نوع از پلاستیکی است که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از محصول دارای خواصی بهداشتی است و بیشتر از سایر مواد هم رده ی خود دارای کاربرد می باشد.

خرید تسمه نوار نقاله pvc

کارایی تسمه نقاله پی وی سی

تسمه نقاله PVC در بین تمامی فرآورده های پلاستیکی بیشترین سازگاری را با مواد غذایی و محصولات بهداشتی دارند . و از این جهت از این نمونه بلت کانوایرها در صنایع بهداشتی و دارویی و نیز مواد غذایی استفاده می شود. به طور مثال برای انتقال کیک و کلوچه و …از تسمه های پی وی سی استفاده می شود که در ساختار مواد تغییراتی ایجاد نمی کند و از همین جهت در این صنایع قابل استفاده می باشد. یکی از بارزترین ویژگی های این نمونه از بلت ها ، سازگاری بالای آن با آب می باشد که قابل شست و شو بوده و می توان به راحتی مورد شست و شو قرار داد و از همین جهت در صنایع بهداشتی و غذایی قابل استفاده هستند و می توان گفت از بهترین گزینه های کاربردی برای این صنعت می باشد.

در صنایع غذایی نسبت به وزن مواد نیاز است که از ضخامت تسمه متفاوتی استفاده شود تا قابلیت تحمل وزن مواد را داشته باشد و قادر به جا به جایی آن باشد. نوع پی وی سی به عنوان یک نمونه تسمه بهداشتی در ضخامت های مختلفی تولید می شود که می توان نسبت به نوع مواد و وزنی که دارند انتخاب کرد. ضخامت موجود این تسمه ها عبارت است از : 1 میلی متر ، 2 میلی متر ، 3 میلی متر ، 4 میلی متر

کارایی تسمه نقاله پی وی سی

نحوه بکارگیری تسمه نقاله پی وی سی

جهت استفاده و بکارگیری تسمه پی وی سی بر روی سیستم های انتقال ، نیاز است که تسمه به صورت مداربسته شود و سپس به صورت حلقه شده به مانند کمربندی بر روی شاسی نوار نقاله پیاده سازی شود. برای این کار نیاز داریم تا نوار را آپارات بزنیم. به این منظور از دو روش رایج می توان استفاده کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. نوارهای نقاله را نمی توان به صورت مدار باز جهت انتقال مواد مورد استفاده قرار داد.

روش های آپارات تسمه نقاله پی وی سی

  1. آپارات گرم : در این روش به وسیله ی چسب مخصوصی که به چسب آپارات گرم پی وی سی معروف است ، دو طرف تسمه را پس از پانچ کردن به هم می چسبانیم و سپس تحت دما زیر دستگاه پرس آپارات گرم می گذاریم تا به خوبی دو لبه ی تسمه بر روی یکدیگر پخته شوند و در نتیجه از مقاومت بالایی برخوردار باشند.
  2. آپارات مکانیکی : در این روش به وسیله ی بست های فلزی که در چندین نوع مخحتلف عرضه می شوند ، ( بست لولایی ، چنگ ، بست تک پیچ و دو پیچ و … ) دو سر تسمه را به یکدیگر پرچ می کنیم . این روش برای کانوایرهایی مورد استفاده قرار می گیرد که وزن کمی از محصولات را حمل می کنند.

پس با استفاده از این دو روش می توان تسمه را به صورت حلقه بسته بر روی کانوایر نصب کرد . روش اول به دلیل پخت شدن پی وی سی از مقاومت بیشتری برخوردار است و دوام بیشتری نسبت به روش مکانیکی دارد. البته نوع محصول و نیز شرایط آب و هوایی و سایر مسائل نیز در میزان دوام آپارات دخیل می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-34316055  و 34316056-041

شماره های واتساپ :

09037288231 و 34316055-041

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@info

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بعد از بازارآهن تبریز

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل