گونیا فلزی /کاربرد و انواع گونیا

گونیا فلزی /کاربرد و انواع گونیا

گونیا فلزی /کاربرد و انواع گونیا

گونیا پرکاربردترین وسیله ای است که برای اندازه‌گیری و درج زوایای گوناگون مورد نیاز در پروژه های صنعتی و ساختمانی و …مورد استفاده قرار می گیرد.

گونیا متشکل از یک بازو یا دسته ضخیم و یک زبانه یا تیغه گونیا (خط کش) است و انواع مختلفی دارد.

گونیا فلزی : در هر کاری که نیاز به گونیا و تنظیم زاویه ۹۰ درجه باشد گونیا فلزی مورد استفاده قرار می گیرد این گونیا تخت است و در سایزهای 20-25-30-40 سانتی متر در فروشگاه صنعتگری موجود می باشد و قابلیت اندازه گیری برحسب سانتی متر و میلیمتر و همچنین قابلیت اندازه گیری 90 و 45 درجه دارد .

این محصول در فروشگاه صنعتگری معمولا با جنس فنر فولادی مندرج پایه آلومینیومی عرضه می گردد.

گونیا فلزی /کاربرد و انواع گونیا

انواع گونیا فلزی /کاربرد و انواع گونیا

انواع گونیا فلزی و مهندسی که در نجاری و صنعت چوب و دیگر صنایع کاربرد دارند عبارتند از

  1. گونیای معمولی : این گونیا همانند سایر گونیاهای دیگر از یک بازو تشکیل شده که زبانه گونیا تحت زاویه ۹۰ درجه داخل بازو قرار گرفته است . به همین دلیل به گونیای ۹۰ درجه معروف است، اگر زبانه گونیا مدرج نباشد فقط برای صحت گونیای بودن قطعه کار و خط کش استفاده می گردد و اگر زبانه مدرج باشد به غیر از خط کش برای اندازه گیری زوایا هم مورد استفاده قرار می‌گیرد این گونیا ها از چوب، فلز و یا ترکیبی از چوب و فلز می باشد و معمولا در سایزهای 15-20-25-30سانتیمتر ساخته می شود.
  2. گونیای فارسی ثابت: از انواع گونیا های فلزی می باشد که این گونیا نسبت به بازو و یا دسته آن تحت زاویه ۴۵ درجه قرار می‌گیرد و بیشتر در کارهای قالب سازی و کارهای صنایع چوبی که زاویه45 درجه مورد نیاز است کاربرد دارد،زوایایی که به وسیله این گونیا میتوان ترسیم کرد دو زاویه 45 درجه و 135 درجه می باشد.
  3. گونیای تاشو(باز شو): از نوع گونیا های مهندسی می باشد و برای ایجاد انواع زوایای مختلف بر روی قطعه کار از گونیای تاشو استفاده می کنند. همانند سایر گونیا ها از یک بازو و یک زبانه ساخته شده با این تفاوت که در وسط زبان آن شکافی وجود دارد که باعث حرکت زبانه به عقب و جلو می شود و جنس این گونه ها از چوب ، فلز یا ترکیبی از چوب و فلز و یا پلاستیک می باشد.

سفارش گونیا فلزی

گونیا یکی از ابزارهای دقیق و پر کاربرد در صنعت است که فروشگاه اینترنتی صنعتگری در این زمینه ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین ابزارهای اندازه گیری کارگاهی و صنعتی می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات صنعتی ، مهندسی و کشاورزی و … با  فروشگاه صنعتگری در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-34316055  و 34316056-041

شماره های واتساپ :

09037288231 و 34316055-041

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@info

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بعد از بازارآهن تبریز

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل