آچار فرانسه / کاربرد و تقسیم بندی آچار فرانسه

آچار فرانسه / کاربرد و تقسیم بندی آچار فرانسه

آچار فرانسه / کاربرد و تقسیم بندی آچار فرانسه

آچار فرانسه را نمی‌توان برای پیچ و مهره های گرد استفاده کرد بلکه این آچار برای مهره های چهار گوش و شش گوش کاربرد دارد.

هر نوع آچاری در دو نوع اصلی تقسیم بندی می شود مصارف عمومی و مصارف صنعتی که آچار فرانسه نیز از این تقسیم بندی مستثنی نیست، معمولاً آچار فرانسه که بدنه آن با کروم آبکاری شده باشد ، برای مصارف عمومی کاربرد دارد و آچاری که رنگ بدنه آن تیره باشد مشخصه نوع صنعتی آن است که از فولاد ویژه و بسیار مقاوم ساخته شده.

آچار فرانسه / کاربرد و تقسیم بندی آچار فرانسه

تشریح آچار فرانسه / کاربرد و تقسیم بندی آچار فرانسه

آچار ها دارای انواع مختلفی هستند و از جمله ابزارهای عمومی هستند که در هر خانه  و صنعتی یافت می‌شوند .

آچار فرانسه نیز همانند آچار دو دسته لوله گیر و آچار شلاقی طرح آمریکایی جزء  آچارهای قابل تنظیم است و دارای کارایی بالایی می باشد .

این آچار نوعی آچار تخت با دهانه متغیر هست که دارای دو فک یکی ثابت و دیگری متغیر می باشد.

در وسط آچار فرانسه یک پیچ تنظیم حلزونی شکل تعبیه شده که با چرخاندن این پیچ تنظیم فک متحرک آچار توسط شیارهای تعبیه شده روی بدنه ، فک متحرک حرکت کرده و جابجا میشود.

سایز فک یا دهانه آچار فرانسه معیاری است برای مشخص کردن ابعاد دهانه و طول آچار یعنی هر چقدر دهانه آچار فرانسه بزرگتر باشد ضخامت و طول آثار فرانسه بیشتر خواهد بود.

وجود زاویه ۱۵ درجه فک متغیر با دسته ثابت و همچنین وجود خط کش مدرج با مقیاس معمولاً میلیمتر روی فک متحرک آچار فرانسه ، این آچار را از سایر آچار ها متمایز می سازد و از مهمترین مزیت‌های این آچار می باشد. وجود این خط کش باعث شده تا با داشتن سایز پیچ استفاده کننده دیگر از آزمون و خطا آچار را تنظیم نکند و مستقیماً آچار را بر روی سایز مهره یا پیچ تنظیم نماید و این کار باعث افزایش سرعت انجام کار و صرفه‌جویی در زمان می گردد.

آچار فرانسه / کاربرد و تقسیم بندی آچار فرانسه

تاریخچه آچار فرانسه /انواع آچار فرانسه

آچار فرانسه برای اولین بار در سال ۱۸۴۲ میلادی توسط ریچارد کایبرن مهندسی انگلیسی ابداع گردید و به همین دلیل در اکثر کشورهای اروپایی به نام آچار انگلیسی مشهور است ولی شکل امروزی آچار فرانسه با ایجاد بهبود در طرح اولیه توسط پیتر جانسون سوئدی در سال ۱۸۹۱ میلادی ایجاد شده و طرح این آچار به نام این مخترع سوئدی ثبت گردیده است.

دلیل نامگذاری این آچار در ایران به نام آچار فرانسه به احتمال زیاد به خاطر این می‌تواند باشد که اولین بار شاید از کشور فرانسه وارد ایران شده است.

در این بخش تنها به نام تعدادی از انواع آچار فرانسه بسنده می کنیم

  1. آچار فرانسه عایق برق VDE
  2. 2-   آچار فرانسه شلاقی
  3. آچار فرانسه فشار قوی
  4. آچار فرانسه صنعتی
  5. آچار فرانسه جغجغه ای
  6. آچار فرانسه دوسر
  7. آچار فرانسه قفلی و……..

سایز بندی های آچار فرانسه و روش صحیح استفاده و نگهداری از آچار فرانسه

مقیاس سایزبندی آچار فرانسه اینچ می‌باشد و سایزهای استاندارد این آچار برای ساخت  60-48-36-24-18-15-12-10-8-6-4 اینچ می‌باشد و برای مصارف خانگی نیز سایز های 12 الی 16 اینچ کاربرد دارد.

هنگام باز و بسته کردن پیچ با آچار فرانسه جهت حرکت آچار در جهت گردش فک متغیر باید باشد تا باعث آسیب به فک متغیر نشود و برای افزایش عمر کاربردی آچارفرانسه بهتر است هر سه ماه یکبار دهانه و پیچ تنظیم آن را روغن کاری کنیم.

یکی از کاربردی‌ترین آچارها آچار فرانسه می باشد که شما می توانید این آچار را با بهترین قیمت و به صورت عمده و خرده  با سفارش آنلاین از فروشگاه اینترنتی صنعتگری تهیه نمایید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-34316055  و 34316056-041

شماره های واتساپ :

09037288231 و 34316055-041

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@info

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بعد از بازارآهن تبریز

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل