بتن-بتن ریز-بتن آماده

بتن-بتن ریز-بتن آماده

ايجاد تخلخل در داخل ملات، حذف ريزدانه از مخلوط براي ايجاد منافذ، و كاربرد دانه هاي سبك به جاي سنگ دانه هاي معمولي، سه روش توليد بتن هاي سبك به شمار مي روند. ويژگي اصلي اين بتن ها وزن كم آنهاست و به طور كلي رسانايي حرارتي كمتري نسبت به بتن معمولي دارند. بتن هاي تهيه شده از دانه هاي رس منبسط شده در گروه بتن هاي دانه سبك طبقه بندي مي شوند. بتن هاي سبك و نيمه سبك تهيه شده از دانه هاي رس منبسط شده به طور گسترده اي در شيب بندي، پوشش كف و سقف، پر كردن فضاهاي خالي، توليد بلوك هاي ساختماني باربر و عايق، قطعات پيش ساخته بتن مسلح و نظاير آن كاربرد دارند. اين بتن ها داراي خواصي نظير وزن كم، رسانايي حراراتي پايين، افت صوتي، مقاومت در برابر آتش و… مي باشند . بديهي است كه مقادير هر يك از اين ويژگي ها بستگي مستقيم به طرح اختلاط بتن دارد، كه بر اساس كاربرد مورد نظر تهيه مي شود.

بتن-بتن ریز-بتن آماده

در انواع ملات هاي متداول ميتوان به جاي ماسه از ريزدانه هاي سبك منبسط شده استفاده كرد. كاربرد اين دانه ها علاوه بر كاهش وزن ملات، موجب افزايش كارايي آن نيز مي شود؛ بهبود ويژگي هاي حرارتي، صوتي و مقاومت در برابر آتش از آن جمله اند . امروزه براي افزايش كيفيت و سرعت اجرا، توليد و كاربرد ملات پيش ساخته گسترش يافته است. اين ملات به صورت خميري و… عرضه مي شوند. نوع خشك آن با افزودن آب در محل براي اجرا آماده مي گردد .

بتن-بتن ریز-بتن آماده

دانه هاي سبك منبسط شده به روش هاي گوناگون مي توانند با مواد قيري مخلوط شوند. از اختلاط اين دانه ها با امولوسيون هاي قير، نوعي پوشش مناسب براي جايگريني بتن بام به دست مي آيد . اين علت مخلوط به رواني قابل قبول مي تواند مستقيم پمپ شود ،بنابراين سرعت اجرا را افزايش مي دهد.
هبا دان هاي رس منبسط شده را ميتوان از آسفالت گرم ساخت. روش تهيه آن همانند آسفالت گرم معمولي است. اندازه دانه ها ميتواند تا 20 ميليمتر باشد. اما تمام يا بخشي از ريزدانه سبك با ماسه شكسته جايگزين مي شود تا مقاومت بيشتري حاصل گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-34316055  و 34316056-041

شماره های واتساپ :

09037288231 و 34316055-041

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@info

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بعد از بازارآهن تبریز

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل