روش های بهبود خاک

ضرورت استفاده و كاربرد خاک

ضرورت استفاده و كاربرد خاک

خاك علاوه بر تأمين مواد غذايي، تقريباً در تمام صنايع شيميايي، رنگرزي، دارويي، ظروف سفالي، ساختمان سازي و به طور كلي در تمام ابعاد زندگي بشر به صورت مستقيم و غير مستقيم كاربرد دارد . در ساختمان سازي، خاك از يك طرف به عنوان مصالح، مورد توجه مهندسين و طراحان قرار ميگيرد و از سوي ديگر به عنوان يك محيط طبيعي كه در اختيار آدمي قرار گرفته است، مورد توجه و استفاده است. • كاربرد خاك به عنوان مصالح (كاربرد اختياري): ايجاد خاكريز پشت ديوارهاي حائل، زهكشيها، روسازي راه و فرودگاه و نيز به عنوان ماده اصلي تهيه ملاتها، آجر، سراميك، كاشي، چيني، نسوزها، بتن و… . • كاربرد خاك به عنوان محيط و بستر ( اجباريكاربرد ): زير پيها و بستري كه ساختمان روي آن احداث ميشود، زيرسازي جادهها، زير پايه پلها، محل قرار دادن لولهها و تأسيسات مكانيكي و الكتريكي و… .

ضرورت استفاده و كاربرد خاک

خواص خاك

براي سنجش رفتار خاك و پيش بيني عملكرد آن تحت اثر بارهاي وارده و تأثيرات محيط و عوامل جوي، نياز به شناخت و تعيين ويژگي هاي گوناگون خاك مي باشد كه با انجام آزمايش هاي مختلف امكان پذير است.


خواص فيزيكي

وزن مخصوص: خاك هاي مختلف با توجه به اندازه دانه هاي آنها، وزن مخصوص متفاوتي دارند كه بايد با آزمايش خاك مورد نظر به دست آيد. به طور كلي خاك هاي دانه درشت بر اثر تراكم، وزن مخصوص بيشتري نسبت به خاك هاي دانه ريز خواهند يافت. ضرورت استفاده و كاربرد خاک

ضرورت استفاده و كاربرد خاک

ساختمان (ساختار) خاك: نحوه قرار گرفتن و چگونگي اجتماع دانه هاي خاك را ساختمان آن گويند. بسياري از خواص فيزيكي خاك نظير وزن مخصوص، فضاي منافذ، حركت آب، انتقال حرارت و تهويه به ساختمان خاك بستگي دارد. ساختمان خاك از يكي از دو حالت زير به وجود مي آيد. .1 – دانه هاي خاك به صورت فردي قرار گرفته و اجتماع مشخصي از دانه ها در آنها صورت نگرفته است .2 – اجتماع دانه ها به صورت توده هاي فشرده، ب ناي شكل و منظم.

.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-34316055  و 34316056-041

شماره های واتساپ :

09037288231 و 34316055-041

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@info

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بعد از بازارآهن تبریز

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل