2 -ماشين سنگ سمباده

اقدامات موثر جهت حفاظت ازکارکنان تجهیزات صنعتی

حصارهاي هشدار دهنده

اين قبيل حفاظ ها با استفاده از وسايل و علائم هشدار دهنده بگونه اي طراحي مي گردد كه در صورت ورود دست اپراتور به آستانه ورودي منطقه عمل با استفاده از علائم هشداري من جمله چراغ ، زنگ ، آژير و … قرار گيري دست اپراتور در آستانه ورودي منطقه عمل را اعلام نموده و باعث عكس العمل و اقدام سريع وي جهت خروج دست از منطقه عمل خواهد شد. كاركرد اين دستگاه ها در حالي كه سيستمهشدار دهنده با مدار فرماندستگاه مرتبط شده باشددر بهترين وضعيت قرار خواهد داشت ، زيرا علاوه بر هشدار به اپراتور باعث توقف سريع و ايمن ماشين نيز خواهد شد ، مكانيسمهاي يابنده اين سيستم مي تواند طيف گوناگوني از وسايل مكانيكي تا سنسورهاي الكترونيكي نوري را در بر داشته باشد.

اقدامات موثر جهت حفاظت ازکارکنان تجهیزات صنعتی

شيلدهاي حفاظتي

در تعدادي از ماشين آلات يكي از خطرهاي شايع پرتاب ذرات مواد ، پليسه ها و موارد مشابه مي باشد كه در اين قبيل موارد نصب شيلدهاي حفاظتي به عنوانيك عامل حفاظتي مورد توجه خواهدبود. لازم بذكر است اين شيلدها هيچگاه نمي توانند به عنوان حفاظ كامل محسوب گردد لكن مي توانند به عنوان جزئي از سيستم حفاظتي ماشين ، اپراتور را از خطرات ناشي از پرتاب ذرات ، پليسه ها ، قطرات روغن هاي برشو يا مايعات سردكننده حفاظت نمايند ، اين شيلدها در ماشين آلاتي چون سنگ هاي سمباده ، دريل هاي كارگاهي ، دستگاههاي تراشو فرز نقش موثري در حفاظت از اپراتور و ساير افراد ايفا مي نمايند.

اقدامات موثر جهت حفاظت ازکارکنان تجهیزات صنعتی

ابزارهاي تغذيه دستي با توجه به تنوع قطعات توليد شده با استفاده از ماشين آلات و نيز مختصات ابعادي آنها ، ابزارهاي تغذيه دستي نيز در اشكال و ابعاد مختلف جهت قراردادن و برداشتن مواد و قطعات درون محوطه خطر ساخته مي شوند. آنچه بيش از هر چيز در خصوص استفاده از اين قبيل ابزار مي بايست مورد توجه قرار گيرد آنست كه اين ابزارها به هيچ وجه نبايد به عنوان جايگزين حفاظ هاي ماشين آلات در نظر گرفته شود و صرفاً در حد مكمل سيستمهاي حفاظتي ماشين تعريف و بكار برده شود بديهي است استفاده از اين ابزارها با توجه به دورنگاه داشتن دست اپراتور از محوطه خطر نقش موثري درحفاظت از وي ايفا خواهدنمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-34316055  و 34316056-041

شماره های واتساپ :

09037288231 و 34316055-041

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@info

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بعد از بازارآهن تبریز

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل