خصوصيات و شرايط حفاظ هاي مناسب

علل عمده حوادث ناشي از درگيري با ماشين آلات بخش دوم

1 -دسترسي به قسمتهاي باز تجهيزات :

تعداد بي شماري از ماشين آلات صنعتي با توجه به عدم بررسي دقيق خطرات احتمالي ناشي از ساختار فيزيكي آن در زمان توليد به گونه اي طراحي و ساخته شده اند كه اپراتور در حين كار بتواند به قسمت هاي باز دسترسي پيدا كند. لازم بذكر است در برخي موارد اين قسمت هاي باز در مواجهه مستقيم با كارگر يا اپراتور نمي باشد مانند الكتروموتورهاي نصب شده در زير دستگاه ها و يا ساير موارد مشابه انتقال نيرو ، لكن در اثر رفتارهاي ناگهاني اشخاص مي توانندايجاد حادثه نمايند. به عنوان نمونه ممكن است كارگر در حين تردد از مجاورت دستگاه قصد برداشتن چيزي از روي زمين و يا زير ماشين را داشته و يا به منظور انجام ساير امور مجبور به قرار گيري در مجاور قسمت خطرناك ماشين گرديده و در اثر برخورد لباس و يا اعضاي بدن وي با اجزاي ماشين دچار حادثه گرديده است.

علل عمده حوادث ناشي از درگيري با ماشين آلات بخش دوم

2 -عدم رعايت الزامات قفل زني / برچسب زني جهت حصول اطمينان از خروج دستگاه از فرآيند توليد و قطع منابع قدرت دستگاه :

اين موضوع كه در مجموعه آئين نامه هاي حفاظت و بهداشت كار نيز در طي ماده 26 آئين نامه حفاظت و بهداشت عمومي در كارگاه ها به آناشاره گرديده است تامين كننده توقف كامل دستگاه خواهد بود ، زيرا در بسياري از موارد انجام تعميرات ، نظافت و يا تنظيم دستگاه ها در حين كار باعث بروز حوادث مي گردد. همچنين ماشين آلاتي كه به دلايل مختلف من جمله نواقص حفاظتي نبايستي مورد بهره برداري قرار گيرندنيز به نحو مناسبي از فرآيندتوليد خارج خواهند شد. از ديگر مزاياي اين اقدام حفاظتي عدم بكار گيري دستگاه در خارج از ساعت مجاز مي باشد چرا كه در اين فرآيند قفل هر دستگاه صرفاً به وسيله شخص ذي صلاح باز خواهد گرديد و لذا امكان استفاده از دستگاه را در صورت عدم حضور اين شخص منتفي خواهد ساخت.

علل عمده حوادث ناشي از درگيري با ماشين آلات بخش دوم
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-34316055  و 34316056-041

شماره های واتساپ :

09037288231 و 34316055-041

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@info

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بعد از بازارآهن تبریز

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل