پمپ اولیه در موتورهای چند سوخته

درجه حرارت مصرف سوخت با نقطۀ جوش کم باید تا جائی که درجۀ حرارت پمپ اولیۀ این نوع موتور به علت مصرف سوخت تا حدی که ممکن است پائین نگهداشته شود )بخصوص در موقع مصرف بنزین ( . برای جلوگیری از هدایتگرمای بدنۀ پمپ انژکتور به پمپ اولیه از واشر عایق کنندۀ نسبتا .– به علاوه ضخیمی استفاده می کنندمانند پمپ انژکتور دارای مخزن روغن می باشد . تایپت پمپ مانند پیستونی است که شامل غلتک –پیستون وسوپاپ مکشی است – چهار عدد سوراخ در محیط پیستون ایجاد شده که ازآنها سوخت واردپیستون می شود – پیستون بوسیلۀ دو میلۀ هدایت کننده که قسمتی از آن در بدنۀ پمپ است در محل پیش بینی شدۀ خود حرکت می کند . وظیفۀ فنری که در داخل پیستون قرار دارد فشردن تایپت به بادامک پمپ انژکتور است – یک سوپاپ ورودی که مقطع صلیبی شکل دارد در انتهای پیستون سوارمی شود . حبابهای گازی شکل سوخت از لوله های فشار قوی پمپ خارج می گردد . سوپاپ خروجی مانند سوپاپ ورودی دارای ساقه بلند وسطح صاف آب بندی کننده است – این سوپاپ در حالت عادییوسیلۀ فنر به صورت بسته می باشد .پیستون جبران کننده به صورت موازی نسبت به پیستون تایپت قرار داشته و وظیفۀ آن ثابت نگه داشتن فشار خروجی پمپ است .

پمپ اولیه در موتورهای چند سوخته

حالت مکش پمپ –بادامک از زیر تایپت کنار رفته وپیستون در حال مکش سوخت می باشد – ساقه سوپاپ ورودی به میلۀ هدایت کننده پیستون تکیه کرده وسوپاپ در انتهای کورسمکش هم بسته نمی شود .  سوخت از پمپ مقدماتی تا پمپاولیه هدایت می شود .پمپ اولیه در موتورهای چند سوخته

پمپ اولیه در موتورهای چند سوخته

حالت فشار پمپ –  در کورس فشار ، بادامک زیر تایپت آمده وآنرابطرف راست هدایت می کند . در این حالت ابتدا سوپاپ ورودی بسته می شود وسپس سوخت بین دوسوپاپ فشرده شده وفشار حاصل ، سوپاپ خروجی راباز کرده ووارد مدار خروجی پمپ می گردد .در کورس فشار پیستون جبران کننده بسته است واگر فشار مدار بیشتر از حّد اللازم باشد مدار خروجی پمپ را به مدار ورودی مربوط کرده وفشار را تنظیم می کند .

پمپ اولیه در موتورهای چند سوخته

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره وبلاگ فروشگاه صنعتگری

فروشگاه صنعتگری اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور است و وبلاگ این فروشگاه اطلاعات جامعی از محصولات ارائه می کند.

041-34316056

09037288231

پل ارتباطی ما

شماره های تماس دفتر فروش :

041-34316055  و 34316056-041

شماره های واتساپ :

09037288231 و 34316055-041

ایمیل فروشگاه صنعتگری : sanatgare@info

آدرس : تبریز – شهرک باغمعروف – بعد از بازارآهن تبریز

ساعات کاری فروشگاه

شنبه تا پنجشنبه : 8 صبح لغایت 17

جمعه ها : تعطیل

ایام تعطیلات رسمی : تعطیل