کارگردانی فیلم و کارگردانان معروف و آثار فیلمسازان بخش دوم
کارگردانی فیلم و کارگردانان معروف و آثار فیلمسازان بخش دوم
کارگردانی فیلم و کارگردانان معروف و آثار فیلمسازان بخش دوم
نقد مبتنی بر تئوري مولف در برخورد استودیوها با فیلم سازان موثر بود اما از آن هم مهم تر ،
فروپاشی نظام استودیویی به ویژه در هالیوود بود . با ورود تلویزیون از میزان تماشاگر فیلم ها کاسته شد ،
هزینه تولید فیلم بالا رفت و . . . . دیگر ادامه کار براي استودیوها مانند سابق وجود نداشت. با فروپاشی
استودیو هاي قدیمی و ظهور کمپانی ها و موسسات جدید فیلم سازي ، نظام ستاره سازي هم افول کرد و
به این ترتیب فیلم سازان استقلال بیشتري پیدا کردند.
قدرتگیري دوباره کارگردان ها روز به روز فزونی یافت ، به ویژه ورود استعدادهاي جدید با ایده هاي نو و
درخشان در دو دهه 1960 و 1970 ، این قدرت گیري را وارد ابعاد تازه اي کرد تا جایی که کارگردان را به
بزرگ ترین مسئول شکل نهایی فیلم و مسئول موفقیت یا ناکامی آن بدل ساختاما در سال هاي اخیر ،
بار دیگر شاهد قدرت گرفتن تهیه کننده ها و اعمال نفوذ آنها هستیم ، ولی کماکان نام فیلم سازها به اندازه
ستاره فیلم ها درخشان و در موفقیت فیلم اثرگذار است.
به طور خلاصه ، کارگردانی شامل ، برنامه ریزي ساخت فیلم ، نظارت بر ساخت آن ، ارائه دستورالعمل به
بازیگران و کلیه دست اندرکاران فنی تولید و ارائه تصویري هنري و فنی به فیلم از خلال امور این چنینی و
مشابه آن است ، که توسط فردي به نام کارگردان صورت می گیرد .
در بهترین شرایط ، کارگردان است که باید قدرتمندترین فرد پشت دوربین باشد ، بینش ، هنر و دانش خود را به
کار گیرد و از ابتدا تا انتهاي تولید فیلم ، کنترل همه امور را در دست داشته باشد . البته او باید فیلمی بسازد که
مخاطب داشته باشد ، چون به هر حال هزینه هاي تولید و پخش باید جبران شود .