درباره فیلمنامه ی خوب و تاثیرات آن در فیلمسازی
درباره فیلمنامه ی خوب و تاثیرات آن در فیلمسازی
درباره فیلمنامه ی خوب و تاثیرات آن در فیلمسازی
توصیف روشن و ساده مفاهیم
هرقدر موضوع پیچید ه تر باشد ، به همان نسبت ، برقراري رابطه با آن مشکل تر می شود . مخاطب نمی تواند
پس از آنکه برنامه را از تلویزیون دید ، در ذهن خود به عقب برگردد تامعنی هرنکته را تشخیص دهد و درك کند . میزان درك
آنان به تناسب عادي و خودمانی بودن یا پیچیدگی موضوع برنامه متغیر است . ممکن است اطلاعاتی که می خواهیم
بدهیم به یک مقدمه و در پایان به یک خلاصه نیاز داشته باشد . در هر موقعیت فقط یک نکته را عنوان کنید و از ارائه
اطلاعات بسیار در مدت زمان کم خودداري نمایید . باز کردن موضوع باید به تدریج و طبق اصول انجام گیرد . مطالب را
بی دلیل و بدون ضرورت تکرار نکنید . هنگامی که چند موضوع به طور همزمان نشان داده شود ، یا بسرعت در یکدیگر
برش بخورد ، مخاطب دچار سردرگمی خواهد شد .
فنون نوشتن تصویرنامه تلویزیونی
نوشته و متن تلویزیونی باید مفید و قابل اجرا باشد . در یک برنامه زنده ، شاید نیاز به پیش بینی بسیاري از کارهاي
خاص تولید داشته باشید . براي مثال ،نوشتن متن گفتار اضافی ، تا به یک دوربین که خود را براي گرفتن تصویر بعدي
آماده می سازد ، فرصت کافی براي تغییر مکان بدهید . هنگام خواندن تفسیر روي تصویرهاي فیلم یا نوار ویدئو ، ممکن
است ، جهت هماهنگی تصویر با گفتار ، وقفه هاي حساب شده اي در برنامه منظور گردد . یا ممکن است براي انجام یک
حرکت یا بازي طولانی ،گفتار طولانیتري گنجانیده شود . بهتر است توضیح و توصیف صحنه ها فقط کمی ، جلوتر از
تصویر باشد تا مخاطب با بهت و حیرت دنبال مفهوم نما نگردد و گفتار لنگ لنگان تصویر را دنبال نکند .
درباره فیلمنامه ی خوب و تاثیرات آن در فیلمسازی