انتقال قدرت

فروشگاه صنعتگری در نظر دارد قطعاتی را که در تمامی دستگاه های صنعتی برای انتقال مواد، مورد نیاز اند، مانند فولی،زنجیر،چرخ دنده،یاتاقان،بلبرینگ،کوپلینگ و ... را با بهترین برندها به مشتریان عزیز عرضه کند.

انتقال قدرت 

( 24 محصول وجود دارد )

زیرشاخه ها

  • فولی

    فولی چیست؟ پولی چیست؟

    فولی یا PULLEY یکی از قسمت های بسیار مهم در سیستم های انتقال قدرت است. این ابزار وظیفه انتقال قدرت ایجاد شده توسط یک موتور را به وسیله یک تسمه به سایر قسمت های سیستم را دارد. فولی یک وسیله جانبی برای انتقال نیرو برای بین چند شافت است. فولی ها در انواع و اقسام مختلفی در بازار موجود هستند. باید تهیه کنندگان باتوجه نیاز خود باید مورد مناسب را انتخاب و استفاده نمایند.

           

    انواع مختلف فولی ها

    قطعه فولی در انواع مختلفی موجود هستند. سه مورد از پر کاربرد ترین نوع فولی ها مدل های : سنکرون، ساده و هرزگرد هستند. 

    مدل سنکرون : این مدل از فولی ها دارای دندانه هایی در اطراف خود هستند که با هدر رفت انرژی کمتری فعالیت میکنند. از این فولی ها با نام فولی تایمینگ یاد میشود. این مدل از فولی ها از لحاظ راندمان کاری نسبت به سایر مدل ها دارای امتیاز بیشتری هستند.

    مدل هرزگرد: این مدل از فولی ها بر اساس نام خود هرزگرد هستند و وظیفه آنها نگهداری تسمه های انتقال نیرو در مسیر خود هستند. وجود این نوع فولی ها از خارج شدن تسمه از مسیر خود جلوگیری میکنند.

    فولی ساده : فولی ساده رایج ترین نوع فولی در بازار است و وظیفه آن نگهداری تسمه انتقال نیرو در مسیر و همچنین انتقال نیرو از شافت موتور به تسمه برای چرخاندن آن است.

        

    کاربرد فولی چیست؟

    همانطور که گفته شد فولی جز اجزاء اصلی در سیستم های انتقال نیرو میباشد. این ابزار جز کلیدی ترین قطعه ها در انتقال دادن نیروی مکانیکی تولید شده توسط یک موتور به قسمت ها مختلف سیستم است. برای درک بهتر وظیفه فولی سیستم های پمپ باد را در نظر بگیرید که نیروی مکانیکی ایجاد شده به وسیله موتور الکتریکی را به کمک تسمه به کمپرسور باد انتقال میدهد. فولی ها جهت تغییر مسیر و افزایش نیروی اعمال شده به یک بار استفاده میشوند. نتیجه استفاده از فولی صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد. فولی به سه صورت ثابت، متحرم و ترکیبی از هر دو مدل میباشد. فولی های تایمینگ در سیستم های انتقال قدرت مورد استفاده قرار میگیرد.

    راهنمای خرید فولی

    نیازمندان به قطعه فولی قبل از اقدام تهیه فولی اگر اطلاعات دقیقی از سیستم ندارند باید با یک متخصص در این زمینه مشاوره بگیرند تا بتوانند بهترین انتخاب را کرده باشند.

  • زنجیر

    رنجیر صنعتی

    زنجیر صنعتی یکی از قطعات بسیار مهم در سیستم های انتقال قدرت است. زنجیر تشکیل یافته از قطعات بسیار کوچک است که با اتصال به هم زنجیر را تشکیل میدهند. زنجیر ها با اتصال به چرخ دنده هم سایز خود میتواند نیرو را به چرخ های دیگر انتقال دهد. ساده ترین کاربرد زنجیر ها که همه ما با آن آشنا هستیم دوچرخه ها است. زنجیر ها در بسیاری از موارد به تنهایی عامل حرکت هستند. زنجیر صنعتی با توجه به سایز و گام خود میتوانند به صورت کنترل شده و بدون خلاصی نیرو را انتقال دهند.

    انواع زنجیر های صنعتی

    زنجیر های صنعتی در انواع مختلفی تولید میشوند و هر کدام در سیستم های مختلفی بکارگیری میشوند. برای تهیه زنجیر مناسب با توجه به نیاز خود باید شناخت نسبی از انواع زنجیر ها داشته باشیم. زنجیر های مورد استفاده برای انتقال بار عمدتا دو دسته هستند.

    • زنجیر های سری A

    زنجیر های سری A در بازار با نام زنجیر آمریکایی شناخته میشوند. این مدل از زنجیر ها دارای تنوع بسیار بالای هستند که شامل یک طرف شاخدار و دو طرف شاخدار و ساده طبقه بندی میشوند. زنجیر های آمریکایی از یک ردیف تا 6 ردیف قابل تهیه هستند.  زنجیر های آمریکایی در سایز های 30 ،40 ،50 ،60 ،80 الی سایز 240 قابل تهیه هستند..

       

    • زنجیر های سری B

    زنجیر های سری B بیشتر با نام زنجیر های اروپایی در بازار شناخته میشوند. تنها تفاوت بین زنجیر های اروپایی با مدل های آمریکایی اندازه و سایز آنهاست. زنجیر های اروپایی دقیقا مانند زنجیر های آمریکایی در تنوع زیادی تولید میشوند. زنجیر های اورپایی در سایز های 08 و 10 و 12 و 16 و 72 قابل تهیه هستند.

    • سایر انواع زنجیر ها

    زنجیر ها از لحاظ جنس مواد تشکیل دهنده نیز در انواع مختلفی قابل تهیه هستند. زنجیر ها در رایج ترین مدل از استیل نگیر میباشد. در صنعت برای افزایش عمر زنجیر های مورد استفاده در سیستم انتقال قدرت از روکش گالوانیزه استفاده میشود .برخی از زنجیر های پر استفاده در بازار عبارت اند از زنجیر های تفلونی، زنجیر ضد آب، زنجیر پایه بلند، 

    صنایع استفاده کننده از زنجیر

    در هر نقطه از سیستم که نیازمند انتقال قدرت با دقت بالا نیاز باشد، ناچار به استفاده از زنجیر هستیم. دلیل آن دقت بسیار بالای این قطعه در انتقال قدرت و همچنین عمر مفید بالای آن در مقایسه با تسمه های لاستیکی میباشد. بر صنایع مختلفی فولاد و کارخانجات ریخته گری، صنایع سیمان، صنعت نفت و پالایشگاه، کشاورزی ، ماشین آلات راهسازی و سیستم های انتقال مواد و... از زنجیر ها استفاده میشود.

    مزیت و عیوب استفاده از زنجیر چیست؟

    استفاده از زنجیر در سیستم انتقال قدرت از مزیت های بسیار زیادی برخوردار است برای مثال در صورت استفاده از زنجیر 

  • یاتاقان

    یاتاقان

    این محصول کوچک ترین سایز از تجهیزات جانبی سیستم های انتقال قدرت می باشد که در این صمعت به الزام به کار گرفته می شود.

    یاتاقان ها در انواع مختلفی وجود دارند که این تفاوت ها در کاربرد و ابعاد آن ها می باشد که می تواند برروی سیستم های انتقال نصب گردد.

    یاتاقان

  • بلبرینگ

    انواع بلبرینگ

    با توجه به استفاده و نیاز های بیشتر صنایع به بلبرینگ و رولبرینگ ،شرکت ها و طراح های بلبرینگ ها مدل  ها و انواع بیشتری از این بلبرینگ را برای نیاز های مختلف طراحی کردند. و به دلیل وجود انواع مختلف بلبرینگ ها و رولبرینگ ها انها را دسته بندی می کنند تا طراحان قطعات به راحتی بتوانند انواع بلبرینگ ها را انتخاب و به صورت صیح استفاده کنند. هر کدام از بلبرینگ ها توانایی تحمل نیروی خاصی و همچنین دور خاصی برای چرخشش می باشد که این اعداد درکاتالوگ های محصولات به دقت بعد از چندین بار ازمایش های مختلف برای هر یک از انها اورده شده است (جهت بازدید کاتالوک به اینجا مراجعه فرمایید)

  • کوپلینگ

    کوپیلنگ ها نیز جزو قطعات جانبی پرکاربرد به شمار می روند که از جمله کاربرد آن ها در سیستم های انتقال همچون نوارنقاله ها بسیار بالا می باشد.

    کوپلینگ در سایزهای مختلفی و انواع مختلفی به تولید می رسند که به صو رت فلزی و لاستیکی در صنعت به تولید می رسد. این محصول از دو جزء 

    تشکیل شده است که با متصل شدن به یکدیگر باعث هم راستا شدن شفت و لوله ی موتور می شوند.

    کوپلینگ

  • انواع چرخ
  • چرخ دنده

    چرخ دنده

    چرخ دنده ها یکی از تجهیزات جانبی دستگاه های نوارنقاله می باشند که در این صنعت وظیفه انتقال نیروی دورانی از یک محور به یک محور دیگر را برعهده دارند.

    سیستم های انتقال از تسمه های مختلفی برای انتقال محصولات استفاده می کنند که یکی از این انواع مدولارها می باشند که برای حرکت برروی دستگاه به این

    چرخ دنده ها نیاز است.

    ساختار اصلی چرخ دنده ها :

    قسمت درونی آن ها به محور اصلی حرکت دهنده متصل است توپی نام دارد. در مقابل بیرونی ترین قسمت این محصول نیز محیط کلی آن را در بر گرفته که 

    دنده ها برروی این قسمت قرار داده می شوند. تعداد دنده ها و فاصله ی آن ها از همدیگر بستگی به طول تسمه و نوع آن دارد.

    مدولارها در دو ضخامت گام یک اینچ و گام دو اینچ تولید می شوند که چرخ دنده ها نیز بر اساس آن در گام های یک و دو اینچ ساخت می شوند و با فاصله ای

    مشخص نسبت به طول تسمه از همدیگر قرار می گیرند و به گردش مدولار کمک می کنند.

    چرخ دنده ملخی :

    در این نوع ، دنده ها به طور میله های موازی هستند و همین امر باعث می شود هنگام کار سر و صدای بالایی را از خود تولید می کنند چرا که تنها راه ارتباطی

    آن ها با سایر دنده ها فقط یک میله می باشد.کارکرد این محصول در صنعت ساخت ماشین های لباسشویی و ساعت و ... به کار می رود.

    چرخ دنده مارپیچی :

    همانطور که از اسم آن پیداست به طور مارپیچی هستند به طوری که ساختار کلی آن شبیه به ملخی می باشد، با یک تفاوت که میله های آن ها به صورت

    مورب و متمایل به مور می باشد.که هنین امر باعث شده تا میزان ظرفیت انتقال این دنده بیشتر از ملخی می باشد و از نظر صدایی نسبت به نوع ملخی کم

    سر و صدا تر است و در گیربکس خودروها استفاده می شود.

در صفحه

انتقال قدرت