تاریخ انتشار: 97-04-14 11:04:53 پنج شنبه
(1068)

تسمه نقاله پی وی سی(PVC)

تسمه نقاله پی وی سی(PVC)

از پر مصرف ترین تسمه نقاله های بازار کشور می توانه به تسمه نقاله های پی وی سی Pvc اشاره نمود. از بهترین خصوصیت این تسمه نقاله  ها می توان به بهداشتی بودن و سازگاری آن با مواد غذایی و دارویی می باشد و به همین علت است که این تسمه نقاله ها خواهان بسیار زیادی دارند.

تسمه نقاله های پی وی سی در ضخامت،رنگ،عرض های مختلف به کار گرفته می شوند،لازم به ذکر است که روش های مختلفی در نوع اتصال یا همان آپارات تسمه نقاله های پی وی سی وجود دارد.

که این امر باعث می شود که در بسیاری از خطوط نوار نقاله ها از این نوع تسمه نقاله ها استفاده شود.

تسمه نقاله پی وی سی

دامنه بسیار زیاد و وسیع استفاده از تسمه نقاله های  پی وی سی از دستگاه های  نوار نقاله بسیار  کوچک  فرودگاهی،فروشگاهی گرفته تا دستگاه های نقاله تخصصی کارگاهی و کارخانه ای  و یا دستگاه های ورزشی تردمیل را پوشش می دهد.

تسمه نقاله های پی وی سی از دو جز اصلی بافت نخی و لایه های لاستیکی آن می باشد

تار و پود تنیده شده بهتره بگیم پارچه بین آنها می تواند الیاف پلی استر، کتان و یا ترکیبی از آنها باشد، وجود این پارچه ها ، در لایه های تسمه همانند ستونهای مستحکمی در عرض و طول  تسمه نقاله عمل کرده و مقاومت بسیار بالایی را در نوار نقاله ایجاد می کنند.چون پی وی سی به خودی خود اصلا مقاومتی ندارد و در صورت کشش از هم جدا و پاره می شود پس از پارچه ها به خاطر ایجاد کشش و افزایش مقاومت پی وی سی استفاده می شود.

تسمه نقاله پی وی سی

در تسمه نقاله های پی وی سی لایه بالایی یعنی سطحی لاستیکی که با محصول کاملا در ارتباط است و محصول روی آن برای انتقال قرار می گیرد،با توجه به نوع استفاده و کاربردش از جنس پی وی سی صاف و یا آجدار می باشد و لایه زیرین این تسمه نقاله  ها  یعنی سطحی که با صفحه شاسی و رولیک های نوار نقاله و یا غلطکهای میانی در ارتباط است میتواند از جنس پی وی سی و یا الیاف مصنوعی بافته شده باشد، تعداد لایه های وسطی  نیز با توجه  به مقدار ضخامت کلی تسمه نقاله  متفاوت می باشد.

امکان نصب هر نوع از  پروفیل های PVC از جمله تسمه راهنما برای مقابله  با حرکت تسمه نقاله به دو طرف ،پروفیل T برای جلو گیری  و حمل مواد در سطح های شیبدار و همچنین سالیدوال به عنوان دیواره در تسمه نقاله  های پی وی سی، آن را برای انواع مختلف شرایط محیطی قابل استفاده میکند. 

برای اتصال دوسر تسمه نقاله پی وی سی معمولا روش اتصال ذوبی فینگر  مورد استفاده قرار میگیرد.

تسمه نقاله پی وی سی

لازم به ذکر است  در مواقعی که نصب تسمه نقاله به صورت مداربسته برای ثابت بودن شاسی نقاله وجود نداشته باشد، از اتصالات جداشونده فلزی استفاده میکنند. بست های چنگکی و  سوزنی تسمه نقاله ها  در انواع استیل و  گالوانیزه در اندازه های متفاوت مناسب تسمه نقاله  هایی با ضخامت های متفاوت مشکل نصب تسمه نقاله بر روی شاسی هایی که امکان باز و بسته شدن از دو طرف  را ندارند را حل خواهد کرد.

 

 تسمه نقاله پی وی سی

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*

شاخه‌ها